Resum: |
Contextualització L'objectiu principal de l'assignatura és el de proporcionar uns coneixements teòrics i pràctics sobre els processos cíclics (d'estabilització i de canvis) en els àmbits de socialització, de desenvolupament emocional, afectiu-sexual, d'identitat i de valors morals. 1 Es donaran a conèixer les principals qüestions que es plantegen dins la Psicologia Evolutiva aportant-hi algunes de les teories amb les quals s'interpreta actualment el desenvolupament humà al llarg del seu cicle vital. Objectius formatius de l'assignatura Quan l'estudiant acabi l'assignatura serà capaç de: - Relacionar els diferents factors socials, històrics i culturals que possibiliten el desenvolupament de la persona i descriure els processos. - Reconèixer diferents pràctiques de socialització i relacionar-les amb els contextos on tenen lloc. Família, escola, amics, mitjans de comunicació i les noves tecnologies - Identificar els condicionants culturals del desenvolupament, així com les arrels i metes culturals de les pràctiques educatives. - Conèixer la diversitat funcional en el desenvolupament. - Identificar els processos de construcció del gènere i la identitat a travès de la infància i l'adolescència. - Identificar els procesos en la construcció de les etapes vitals. - Identificar elements de les diverses dimensions de la parella i de les relacions de parella: afecte, comunicació, gestió del sistema i regles. - Conèixer els processos biopsicosocials de l'envelliment. - Utilitzar l'entrevista com a procediment de recerca d'informació vàlida per l'anàlisi del desenvolupament humà. Construir històries de vida i analitzar els processos evolutius corresponents. - Seleccionar i utilitzar els recursos comunicatius orals i escrits convenients i el treball en grup. |