Novel·les a la classe de ciències : una nova mirada a les narratives de ficció
Pau Custodio, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Fecha: 2018
Resumen: En aquest article es presenta la proposta d’usar novel·les a la classe de ciències com a context tot descrivint-ne les seves potencialitats a nivell teòric. A més a més, es fa una proposta d’anàlisi en la que es consideren els aspectes científics, de naturalesa de la ciència i ètics subjacents a la novel·la. Aquesta anàlisi s’exemplifica a través de la novel·la La Balada del Funicular Miner. Finalment s’apunten algunes activitats que es podenrealitzar així com recursos pel professorat.
Resumen: In this article we pose the use of novels as a context in science education describing its potentialities in a theoretical way. In addition, we make an analysis suggestion where it’s suggested to analyse the scientific content, the nature of science and the ethical aspects. This analysis is exemplified through the novel La Balada del Funicular Miner. Finally, we propose some activities and we offer some teacher resources.
Derechos: Tots els drets reservats
Lengua: Català.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Novel·les ; Context ; Continguts científics ; Naturalesa de la ciència ; Ètica ; Novels ; Scientific content ; Nature of science ; Ethical aspects
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 35 (2018) , p. 22-27 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/339229


6 p, 325.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2018-07-19, última modificación el 2019-02-02



   Favorit i Compartir