Novel·les a la classe de ciències : una nova mirada a les narratives de ficció
Pau Custodio, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Data: 2018
Resum: En aquest article es presenta la proposta d’usar novel·les a la classe de ciències com a context tot descrivint-ne les seves potencialitats a nivell teòric. A més a més, es fa una proposta d’anàlisi en la que es consideren els aspectes científics, de naturalesa de la ciència i ètics subjacents a la novel·la. Aquesta anàlisi s’exemplifica a través de la novel·la La Balada del Funicular Miner. Finalment s’apunten algunes activitats que es podenrealitzar així com recursos pel professorat.
Resum: In this article we pose the use of novels as a context in science education describing its potentialities in a theoretical way. In addition, we make an analysis suggestion where it’s suggested to analyse the scientific content, the nature of science and the ethical aspects. This analysis is exemplified through the novel La Balada del Funicular Miner. Finally, we propose some activities and we offer some teacher resources.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Novel·les ; Context ; Continguts científics ; Naturalesa de la ciència ; Ètica ; Novels ; Scientific content ; Nature of science ; Ethical aspects
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 35 (2018) , p. 22-27 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/339229


6 p, 325.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-07-19, darrera modificació el 2019-02-02



   Favorit i Compartir