La transformació del comerç de proximitat als barris
Fresnillo, Iolanda

Título variante: La transformación del comercio de proximidad en los barrios
Fecha: 2018
Resumen: La centralitat del comerç de proximitat en l'estructura economicosocial de la ciutat ha estat un dels trets característics de la ciutat durant segles. L'estructura comercial de la ciutat es caracteritza fins a principis del segle XX per l'existència d'una oferta comercial molt diversificada basada en una estructura econòmica molt fragmentada en multitud de petites i mitjanes empreses de caràcter familiar, que donen la base a l'imaginari d'una Barcelona caracteritzada com a ciutat de botiguers (un imaginari que troba en L'Auca del Senyor Esteve de Russiñol la seva caricaturització més reconeguda); així com per una xarxa de mercats municipals ben distribuïts arreu dels barris de la ciutat, que abastien el consum quotidià i constituïen autèntics centres socials (Carreras i Romero, 2000).
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català i Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Papers (Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona), Núm. 60 (Juny 2018) , p. 140-150 (Factors i dimensions de la gentrificació) , ISSN 2013-7958

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/PapersIERMB/article/view/339251


Català
11 p, 309.1 KB

Castellà
4 p, 69.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Papers : Regió Metropolitana de Barcelona
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2018-07-27, última modificación el 2024-05-29



   Favorit i Compartir