Narratives Digitals [43963]
Lacalle Zalduendo, María Rosario
Perceval Verde, Josep Maria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: Narrativas Digitales
Fecha: 2018-19
Resumen: La ràpida evolució de les tecnologies digitals en el segle XXI planteja continus reptes als continguts dels mitjans de comunicació. No obstant això, les narratives de l'era del storytelling incloen els elements essencials (temes, motius, estereotips, etc. ) dels relats ancestrals, que es recombinen incessantment per tal d'adaptar-se als diferents formats. L'objectiu general d'aquest mòdul és dotar els estudiants de les eines i conceptes necessaris per poder crear i analitzar, d'una manera eficaç, interactiva, crítica i responsable, diferents tipus de relats construïts a través de distintes plataformes. A la primera part de l'assignatura es reflexiona sobre la relació entre la tecnologia i els continguts i s'analitzen les estructures narratives dels relats. El paper del lector / espectador / usuari en la construcció / interpretació dels textos s'examina a la llum de les aportacions de les neurociències i en relació amb els processos transmedials que es generen tant en la producció com en la interpretació dels continguts. La segona part se centra en la construcció de nous formats periodístics, amb la finalitat d'estudiar els models de desenvolupament de la cooperació narrativa en els continguts generats per l'usuari i en les creacions col·lectives.
Resumen: La rápida evolución de las tecnologías digitales en el siglo XXI plantea continuos desafíos a los contenidos de los medios de comunicación. Sin embargo, los relatos de la era del storytelling incluyen los elementos esenciales (temas, motivos, estereotipos, etc. ) de los relatos ancestrales, que se recombinan incesantemente con el fin de adaptarse a los diferentes formatos. El objetivo general de este módulo es dotar a los estudiantes de las herramientas y conceptos necesarios para poder crear y analizar, de una manera eficaz, interactiva, crítica y responsable, diferentes tipos de relatos construidos a través de distintas plataformas. En la primera parte de la asignatura se reflexiona sobre la relación entre la tecnología y los contenidos y se analizan las estructuras narrativas de los relatos. Se examina el papel del lector/espectador/usuario en la construcción/interpretación de los textos, a la luz de las aportaciones de las neurociencias y en relación con los procesos transmediales que se generan tanto en la producción como en la interpretación de los contenidos. La segunda parte se centra en la construcción de nuevos formatos periodísticos, con la finalidad de estudiar los modelos de desarrollo de la cooperación narrativa en los contenidos generados por el usuario y en las creaciones colectivas.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [4316493]
Plan de estudios: 1392 [1392]



Català
8 p, 91.6 KB

Castellà
7 p, 90.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2018-09-07, última modificación el 2018-10-20



   Favorit i Compartir