Temporary transgenderism in Charles Stross's Glasshouse : patriachal suburbia and the limits of the post-human
Sáez Garrido, Ana
Martín Alegre, Sara
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Date: 2018
Description: 74 p.
Abstract: Al 1893, en el seu article “The Man of the Year Million”, l'H. G Wells va predir com els avenços tecnològics accelerarien l'evolució humana. Així doncs, el Wells va anticipar un dels major mites explorats a la literatura de ciència ficció al llarg del segle XX: l'aparició de l'ésser posthumà i del Posthumanisme. Aquesta tesi té per objectiu explorar les implicacions que aquest escenari futurista té pel que fa a la construcció del gènere humà a Glasshouse (2006), escrita pel Charles Stross. Mitjançant la contraposició dels suburbis americans i patriarcals la dècada de 1990 i un futur posthumà, Glasshouse presenta un procés transgènere doble que permet al Robin i a la Kay explorar les seves identitats. No obstant, Glasshouse demostra que la identitat posthumana com a tal no existeix i que està plena de limitacions pel que fa al gènere.
Abstract: As early as 1893, H. G Wells in his well-known pioneering article “The Man of the Year Million”, anticipated how the evolution of the human species would be accelerated by technological development. He thus expressed what would prove to be one of the major concerns of twentieth-century science fiction as a literary genre: the rise of a post-human identity forged by the effects of technological and artificial progress. With characteristic prescience, Wells can be said to have paved the way to Post-Humanism: the variety of theories that formulate such potential development of humankind. This dissertation seeks to explore the implications that this future scenario has for the construction of gender as represented in Charles Stross' novel Glasshouse (2006). Articulated as a binary opposition between the patriarchal suburban ethos of the 1990s' America and a post-human future, Glasshouse narrates a double transgender experience that allows Robin and Kay to explore their identities. Nonetheless, Glasshouse proves that post-humans' identity per se does not exist and that it is even full of limitations regarding gender.
Abstract: En 1893, en su artículo “The Man of the Year Million”, H. G Wells predijo como los avances tecnológicos acelerarían el proceso evolutivo de los seres humanos. Por tanto, Wells anticipó uno de los mayores mitos explorados en la literatura de ciencia ficción a lo largo del siglo XX: la aparición del ser posthumano y del Posthumanismo. El objetivo de esta tesis es explorar las diversas implicaciones que este escenario futurista posa sobre la construcción del género humano en Glasshouse (2006), escrita por Charles Stross. Mediante el contraste de los suburbios americanos y patriarcales de la década de 1990 y un futuro posthumano, Glasshouse presenta un proceso transgénero doble que permite a Robin y a Kay explorar sus identidades. No obstante, Glasshouse demuestra que la identidad posthumana como tal no existe y que es totalmente limitada por lo que al género se refiere.
Rights: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Language: Anglès.
Series: Facultat de Filosofia i Lletres: Màster en estudis anglesos avançats / advanced English studies
Document: masterThesis
Subject: Stross, Charles. Glasshouse ; Ciència-ficció

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/333159


84 p, 583.8 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations

 Record created 2018-09-28, last modified 2019-02-02



   Favorit i Compartir