Scopus: 0 citas, Google Scholar: citas,
Anàlisi crítica d'aplicacions de lectura per a infants : paràmetres i indicadors
Peris Bixquert, Maria (Universitat de València)

Fecha: 2018
Resumen: Children's digital literature apps have been considerably developed in past years. Even so, editorial production is forgotten in reports and statistics, especially in the digital sector. This fact generates a phenomenon called information overload in which the intermediary has difficulties finding guidelines which make the selection of these new type of contents easy. This research shows the results of the analysis of thirteen reading apps for form and content. At the same time, we can observe traits like the method of acquisition, privacy, the contents' organization or personalization. Finally, we will reflect on the appropriateness of the criteria, since the analysis of the thirteen apps has shown how the parameters do not analyze in depth the degree of plasticity of the apps and their facility for turning into digital literature.
Resumen: Les aplicacions de lectura digital infantil han evolucionat considerablement al llarg dels últims anys. Tanmateix, segueixen sent les grans oblidades en informes i estadístiques sobre la producció editorial i més encara dins del sector digital, cosa que origina un fenomen d'infoxicació en què el mediador es troba amb pocs criteris que faciliten la selecció d'aquest nou tipus de continguts. Aquesta investigació presenta els resultats de l'anàlisi de tretze aplicacions de lectura en les seues dimensions de forma i contingut. Alhora, s'hi observen trets com ara el mode d'adquisició, la privacitat, l'organització de continguts o la personalització. Finalment, reflexionarem sobre l'adequació dels criteris, atès que l'anàlisi de les tretze aplicacions ha mostrat com els paràmetres no analitzen amb la profunditat exigida el grau de plasticitat que poden arribar a tenir-ne les aplicacions i la facilitat per a esdevenir literatura digital.
Resumen: Las aplicaciones de lectura digital infantil han evolucionado considerablemente a lo largo de los últimos años. Aún así, siguen siendo las grandes olvidadas en informes y estadísticas sobre la producción editorial y más todavía dentro del sector digital, cosa que origina un fenómeno de infoxicación en que el mediador se encuentra con pocos criterios que facilitan la selección de este nuevo tipo de contenidos. Esta investigación presenta los resultados del análisis de trece aplicaciones de lectura en sus dimensiones de forma y contenido. A la vez, se observan rasgos como el modo de adquisición, la privacidad, la organización de contenidos o la personalización. Finalmente, reflexionaremos sobre la adecuación de los criterios, dado que el análisis de las trece aplicaciones ha mostrado cómo los parámetros no analizan con la profundidad exigida el grado de plasticidad que pueden llegar a tener las aplicaciones y su facilidad para convertirse en literatura digital.
Resumen: Les applications de lecture digitale pour enfants ont considérablement évolué ces dernières années. Cependant, elles restent les grands oubliées des rapports et des statistiques sur la production éditoriale et encore plus dans le secteur digital, ce qui provoque un phénomène dans lequel le médiateur se retrouve avec peu de critères guidant la sélection de ce nouveau type de contenu. Cette recherche présente les résultats de l'analyse de treize applications de lecture dans leurs dimensions de forme et de contenu. Au même temps, des fonctionnalités telles que le mode d'acquisition, la confidentialité, l'organisation du contenu ou la personnalisation sont observées. Enfin, nous réfléchirons à l'adéquation des critères, car l'analyse des treize applications a montré comment les paramètres n'analysent pas avec la profondeur requise le degré de plasticité que leurs applications peuvent avoir et la facilité de devenir littérature digitale.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Lectura digital infantil ; Aplicacions de lectura ; Indicadors d'avaluació d'apps ; Avaluació d'aplicacions de lectura ; Children's digital literature ; Reading apps ; Apps evaluation indicators ; Reading apps assessment ; Aplicaciones de lectura ; Indicadores de evaluación de apps ; Avaluación de aplicaciones de lectura ; Lecture digitale des enfants ; Applications de lecture ; Indicateurs d'évaluation des applications ; Évaluation des applications de lecture
Publicado en: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 3 (august-september 2018) , p. 39-63 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v11-n3-peris
DOI: 10.5565/rev/jtl3.734


25 p, 2.6 MB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2018-10-19, última modificación el 2019-07-21



   Favorit i Compartir