Scratch as a computational modelling tool for teaching physics
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Fecha: |
2015 |
Resumen: |
The Scratch online authoring tool, which features a simple programming language that has been adapted to primary and secondary students, is being used more and more in schools as it offers students and teachers the opportunity to use a tool to build scientific models and evaluate their behaviour, just as can be done with computational modelling programs. In this article, we briefly discuss why Scratch could be a useful tool for computational modelling in the primary or secondary physics classroom, and we present practical examples of how it can be used to build a model. |
Ayudas: |
Ministerio de Economía y Competitividad EDU2011-28431
|
Derechos: |
Tots els drets reservats. |
Lengua: |
Anglès |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar |
Publicado en: |
Physics education, Vol. 50, núm. 3 (2015) , p. 310-316, ISSN 0031-9120 |
DOI: 10.1088/0031-9120/50/3/310
El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación >
Documentos de los grupos de investigación de la UAB >
Centros y grupos de investigación (producción científica) >
Ciencias sociales y jurídicas >
Centro de Investigación para la Educación Científica y Matemática (CRECIM)Artículos >
Artículos de investigaciónArtículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2018-11-16, última modificación el 2021-09-26