Scopus: 5 citas, Google Scholar: citas,
Scratch as a computational modelling tool for teaching physics
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)

Fecha: 2015
Resumen: The Scratch online authoring tool, which features a simple programming language that has been adapted to primary and secondary students, is being used more and more in schools as it offers students and teachers the opportunity to use a tool to build scientific models and evaluate their behaviour, just as can be done with computational modelling programs. In this article, we briefly discuss why Scratch could be a useful tool for computational modelling in the primary or secondary physics classroom, and we present practical examples of how it can be used to build a model.
Nota: Número d'acord de subvenció MINECO/EDU2011-28431
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Anglès.
Documento: article ; recerca ; acceptedVersion
Publicado en: Physics education, Vol. 50, núm. 3 (2015) , p. 310-316, ISSN 0031-9120

DOI: 10.1088/0031-9120/50/3/310


Post-print
8 p, 1.5 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Centro de Investigación para la Educación Científica y Matemática (CRECIM)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2018-11-16, última modificación el 2019-09-20



   Favorit i Compartir