Estrategias didácticas para adquirir conocimientos
Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona)

Título variante: Didactic strategies to acquire knowledge
Fecha: 2000
Resumen: This article is about how to achieve knowledge using didactic strategies. It is organized in two main issues of content. First preliminary views, where we can distinguish several types of knowledge and its acquisition process. In this part we have also added a brief conceptualization about didactic strategies. Later on, some didactic strategies to acquire knowledge are presented. They are organized taking in account who mainly plays the action (teacher, student and group).
Derechos: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Typology of knowledge ; Didactic strategies ; Magisterial work ; Individualized work ; Socialized work
Publicado en: Revista española de pedagogía, Vol. 58 Núm. 217 (Septiembre-Diciembre 2000) , p. 491-513, ISSN 0034-9461

Adreça original: https://revistadepedagogia.org/lviii/no-217/estrategias-didacticas-para-adquirir-conocimientos/101400009940/


12 p, 1.5 MB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2018-12-10, última modificación el 2025-04-13



   Favorit i Compartir