Google Scholar: citas
Aprendre ensenyant : poden aprendre els docents ensenyant els seus alumnes? Quines evidències en tenim?
Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)

Título variante: Learning by teaching : can teachers learn by teaching their students? What evidence of this exists?
Fecha: 2017
Resumen: L'article revisa les investigacions que permeten fer una primera aproximació a un marc explicatiu que ajuda a entendre la potencialitat d'aprenentatge de l'activitat d'ensenyar per a qui la fa. Els resultats apunten que, com més complexa és l'activitat d'ensenyar, més oportunitats tenim d'aprendre ensenyant. El sol fet de pensar que ensenyarem als altres el que estem aprenent (encara que no ho fem) ens ofereix més oportunitats d'aprendre, que aprendre per a un mateix. L'aprenentatge s'incrementa si, a més, ho expliquem als altres. I més encara si l'explicació és bidireccional i els aprenents interactuen amb l'ensenyant, i li ofereixen oportunitats de construir el coneixement. Disposar d'un marc explicatiu d'aprendre ensenyant pot contribuir a desenvolupar una concepció d'ensenyar i aprendre més d'acord amb la societat del coneixement (en la qual tothom haurà d'ensenyar i aprendre al llarg de la vida) i a la incorporació de pràctiques que ofereixen oportunitats als estudiants d'aprendre ensenyant els seus companys i de promoure actuacions docents perquè els mateixos professors també aprenguin ensenyant els seus estudiants.
Resumen: This article gathers evidence to build a preliminary approach to a framework capable of explaining the possibilities of learning by teaching for the person who teaches. Results show that the greater the complexity of teaching activity, the more opportunities there are to learn by teaching. Merely believing that we will teach others what we are learning (even if we do not finally come to teach it) offers more opportunities to learn than the process of learning on one's own. Learning increases if contents are explained to others. Indeed, this is all the more so if such explanation is bidirectional and learners interact with the teacher, offering the latter opportunities to build reflective knowledge. This explanatory framework may help to develop a conception of teaching and learning that is more consistent with the knowledge society (in which everyone needs to learn and teach throughout their lives), as well as to foster the incorporation and extension of practices that provide opportunities for students to learn by teaching their peers, and to promote activities in order that teachers themselves may learn by teaching their students.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Aprenentatge entre iguals ; Tutoria entre iguals ; Aprenentatge cooperatiu ; Societat del coneixement ; Ensenyament ; Innovació ; Peer learning ; Peer tutoring ; Cooperative learning ; Knowledge society ; Teaching ; Innovation
Publicado en: Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 11 (2017) , p. 79-106, ISSN 2013-9594

Adreça original: http://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142954
DOI: 10.2436/20.3007.01.87


28 p, 1.2 MB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2018-12-13, última modificación el 2023-02-07



   Favorit i Compartir