Centres urbans : ús de l'espai públic obert i activitat comercial
Pérez Mateos, Àngels
Vera Martín, Ana
Cebollada Frontera, Àngel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2018
Descripció: 87 p.
Resum: En ple auge de canvi de rumb cap a uns espais urbans resilients i de major qualitat, els Centres Urbans esdevenen uns laboratoris excepcionals per posar en pràctica diferents model teòrics a partir de l'observació, la descripció, l'anàlisi i la planificació de les ciutats. Aquesta recerca es proposa explicar la intensitat mitja diària de vianants a determinats carrers de set Centres Urbans, identificant grups similars, al mateix temps que s'estudia l'àrea d'influència comercial d'aquestes ciutats. Posterior al desenvolupament d'un marc teòric divers, la secció de resultats i la discussió, fruit de diverses tècniques d'anàlisi quantitativa exploratòria, evidencia la relació entre la qualitat de l'espai públic, els diversos subsectors comercials el flux de vianants. En una altra escala territorial la jerarquia comercial es planteja com una explicació alternativa vàlida sobre la dinàmica de les àrees comercials dels Centres Urbans. Amb el mateix propòsit, dins la secció de conclusions, es proposen d'altres línies de recerca que es consideren d'interès per continuar investigant la relació entre l'ús de l'espai públic i les característiques d'aquestes àrees urbanes emblemàtiques.
Resum: En pleno auge de cambio de rumbo hacia unos espacios urbanos resilientes y de mayor calidad, los Centros Urbanos se convierten en unos laboratorios excepcionales para poner en práctica diferentes modelos teóricos a partir de la observación, la descripción, el análisis y el planeamiento de las ciudades. Esta investigación se propone explicar la intensidad media diaria del paso de peatones por determinadas calles de siete Centros Urbanos, identificando grupos similares, al mismo tiempo que se estudia el área de influencia comercial de las ciudades. Posterior al desarrollo de un marco teórico diverso, la sección de resultados y discusión, fruto de diversas técnicas de análisis cuantitativo exploratorio, evidencia la relación entre la calidad del espacio público y los diversos subsectores comerciales, así como el uso por parte del peatón. A otra escala territorial, la jerarquía comercial se plantea como una explicación alternativa válida sobre la dinámica de las áreas comerciales de los Centros Urbanos. Con el mismo propósito, en la sección de conclusiones, se proponen otras líneas de investigación que se consideran de interés para continuar investigando la relación entre el uso del espacio público y las características de estas áreas urbanas emblemáticas.
Resum: In the rise of the changing trend towards resilient and better quality urban spaces, town centers become exceptional laboratories to put into practice different theoretical models through observation, description, analysis and city planning. This research aims to explain the average daily flow of pedestrians in certain streets of seven town centers, identifying similar groups, as well as to study the area of commercial influence of these cities. After an analysis of the primary discourses, the results and discussion section, fruit of different exploratory quantitative methods, shows the relationship between quality of public space, different commercial subsectors and pedestrian flow. In another territorial level, evidence is presented to argue that commercial hierarchy is an alternative explanation for the dynamics of the commercial areas of town centers. With this purpose, additional lines of research are suggested in the conclusions section to further investigate the relationship between use of public space and the characteristics of these emblematic urban areas.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Creative Commons
Llengua: Català.
Col·lecció: Facultat de Filosofia i Lletres: Màster d'Estudis Territorials i de la Població
Document: masterThesis
Matèria: Àrees comercials -- Catalunya ; Centres urbans -- Catalunya ; Comerç al detall -- Catalunya ; Equipament urbà comercial -- Catalunya ; Establiments comercials -- Localització -- Catalunya ; Geografia humana ; Geolocalització, Serveis de -- Catalunya ; Sistemes d'Informació geogràfica ; Sociologia urbana ; Urbanisme -- Aspectes sociològics ; Usos del sòl ; Vianants ; Zones de vianants ; Vida urbana -- Catalunya

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/337768


87 p, 3.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera

 Registre creat el 2019-01-07, darrera modificació el 2019-01-12



   Favorit i Compartir