Web of Science: 0 citations, Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
"It's not my intercultural competence, it's me" : the intercultural identity of prospective foreign language teachers
Fernández Agüero, María (Universidad Autónoma de Madrid)
Garrote Salazar, Marta (Universidad Autónoma de Madrid)

Additional title: "No és la meva competència intercultural, soc jo" : la identitat intercultural del professorat de llengües estrangeres en formació
Additional title: "No es mi competencia intercultural, soy yo" : la identidad intercultural del profesorado de lenguas extranjeras en formación
Date: 2019
Abstract: Este artículo indaga en la identidad intercultural del profesorado de lenguas extranjeras en formación para averiguar si es consciente de su postura intercultural y de la de otros, y si presenta una imagen profesional emergente reconocible en relación con la interculturalidad. El objetivo final de este estudio es identificar rasgos comunes en los que podría centrarse la formación del profesorado. Los resultados demuestran que este futuro profesorado muestra una identidad intercultural incipiente caracterizada por su tendencia a evitar la intervención y por una cierta falta de conocimiento intercultural, aunque está notablemente preocupado por su imagen profesional y su responsabilidad en contextos laborales.
Abstract: Aquest article indaga en la identitat intercultural del professorat de llengües estrangeres en formació per esbrinar si és conscient de la seva postura intercultural i de la dels altres, i si presenta una imatge professional emergent recognoscible en relació amb la interculturalitat. L'objectiu final d'aquest estudi és identificar trets comuns en els quals es podria centrar la formació del professorat. Els resultats demostren que aquest futur professorat té una identitat intercultural incipient caracteritzada per la seva tendència a evitar la intervenció i per una certa falta de coneixement intercultural, encara que està notablement preocupat per la seva imatge professional i la seva responsabilitat en els contextos laborals.
Abstract: This article examines the intercultural identity of pre-service foreign language teachers to determine whether they are aware of their intercultural stance and that of others, and whether they portray an identifiable emergent professional persona in relation to interculturality. The ultimate goal of this study is to identify common traits on which to focus future teacher training. The results show that these prospective teachers display an incipient intercultural identity characterised by a tendency to avoid agency and a certain shortage of intercultural knowledge, yet they are notably concerned about their professional image and their responsibility in work environments.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Intercultural identity ; Intercultural competence ; Intercultural awareness ; Teacher education ; Pre-service teaching ; Identitat intercultural ; Competència intercultural ; Consciència intercultural ; Formació del professorat ; Formació inicial ; Identidad intercultural ; Competencia intercultural ; Conciencia intercultural ; Formación del profesorado ; Formación inicial
Published in: Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 159-182 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v55-n1-fernandez-garrote
DOI: 10.5565/rev/educar.985


24 p, 396.3 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Educar
Articles > Research articles

 Record created 2019-01-22, last modified 2019-07-21



   Favorit i Compartir