L'educació per a la ciutadania i l'ideal de l'autonomia democràtica
Solé Blanch, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ballart, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)

Date: 2005
Abstract: Entre els múltiples paradigmes d'educació existents, en podem identificar dos de bàsics: una visió moral-col·lectiva basada en un paradigma cultural que ressalta la responsabilitat moral i política de l'educació, i una visió utilitari-pragmàtica basada en un paradigma economicista que subratlla la dimensió pragmàtica de l'educació. L'objectiu dels autors és proposar un tercera via que combina alguns aspectes dels dos plantejaments esmentats. Aquest tercer plantejament utilitza l'anomenat «paradigma de l'autonomia». La capacitat de realitzar anàlisis pròpies distingeixen al ciutadà autònom del ciutadà políticament indiferent.
Rights: Tots els drets reservats.
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Educació ; Valors ; Política educativa
Published in: Idees, Núm. 25 (2005) , p. 50-60, ISSN 1575-0914

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Idees/article/view/290748


6 p, 81.8 KB

The record appears in these collections:
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2019-02-08, last modified 2024-03-14



   Favorit i Compartir