L'educació per a la ciutadania i l'ideal de l'autonomia democràtica
Solé Blanch, Jordi 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Ballart, Xavier 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
| Fecha: |
2005 |
| Resumen: |
Entre els múltiples paradigmes d'educació existents, en podem identificar dos de bàsics: una visió moral-col·lectiva basada en un paradigma cultural que ressalta la responsabilitat moral i política de l'educació, i una visió utilitari-pragmàtica basada en un paradigma economicista que subratlla la dimensió pragmàtica de l'educació. L'objectiu dels autors és proposar un tercera via que combina alguns aspectes dels dos plantejaments esmentats. Aquest tercer plantejament utilitza l'anomenat «paradigma de l'autonomia». La capacitat de realitzar anàlisis pròpies distingeixen al ciutadà autònom del ciutadà políticament indiferent. |
| Derechos: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.  |
| Lengua: |
Català |
| Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Materia: |
Educació ;
Valors ;
Política educativa |
| Publicado en: |
Idees, Núm. 25 (2005) , p. 50-60, ISSN 1575-0914 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Idees/article/view/290748
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos de investigaciónArtículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2019-02-08, última modificación el 2025-04-13