Scopus: 0 citas, Google Scholar: citas
Naming and blaming early school leavers : an analysis of education policies, discourses and practices in Spain
Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autonònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials)

Publicación: Palgrave Macmillan, 2015
Resumen: Early school leaving (ESL) is one of the main challenges facing the Spanish education system. With 24, 9% of the population made up by 18–24 year olds who have not completed compulsory secondary schooling or pursued further or higher education,1 Spain thereby doubles the ESL percentage regarding the EU-27 (12. 8%), and is far from the European Benchmark set for 10% ESL across the EU and 15% for Spain by the year 2020.
Nota: Número d'acord de subvenció MINECO/CSO2012-31575
Derechos: Tots els drets reservats
Lengua: Anglès.
Documento: bookPart
Materia: Education Reform ; School Staff ; Early School ; School Success ; Discursive Practice
ISBN: 9781137415356
Publicado en: Power and education. Contexts of oppression and opportunity, 2015, p. 146-166

Adreça alternativa: https://link.springer.com/chapter/10.1057/9781137415356_9
DOI: 10.1057/9781137415356_9


Postprint
21 p, 306.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Globalización, Educación y Políticas Sociales (GEPS)
Libros y colecciones > Capítulos de libros

 Registro creado el 2019-02-11, última modificación el 2019-03-08



   Favorit i Compartir