Naming and blaming early school leavers : an analysis of education policies, discourses and practices in Spain
Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
Publicación: |
Palgrave Macmillan, 2015 |
Resumen: |
Early school leaving (ESL) is one of the main challenges facing the Spanish education system. With 24, 9% of the population made up by 18-24 year olds who have not completed compulsory secondary schooling or pursued further or higher education,1 Spain thereby doubles the ESL percentage regarding the EU-27 (12. 8%), and is far from the European Benchmark set for 10% ESL across the EU and 15% for Spain by the year 2020. |
Ayudas: |
Ministerio de Economía y Competitividad CSO2012-31575
|
Derechos: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets. |
Lengua: |
Anglès |
Documento: |
Capítol de llibre |
Materia: |
Education Reform ;
School Staff ;
Early School ;
School Success ;
Discursive Practice |
Publicado en: |
Power and education. Contexts of oppression and opportunity, 2015, p. 146-166, ISBN 9781137415356 |
Adreça alternativa: https://link.springer.com/chapter/10.1057/9781137415356_9
DOI: 10.1057/9781137415356_9
DOI: 10.1057/9781137415356
El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación >
Documentos de los grupos de investigación de la UAB >
Centros y grupos de investigación (producción científica) >
Ciencias sociales y jurídicas >
Globalización, Educación y Políticas Sociales (GEPS)Libros y colecciones >
Capítulos de libros
Registro creado el 2019-02-11, última modificación el 2024-11-23