Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Naming and blaming early school leavers : an analysis of education policies, discourses and practices in Spain
Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autonònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials)

Publicació: Palgrave Macmillan, 2015
Resum: Early school leaving (ESL) is one of the main challenges facing the Spanish education system. With 24, 9% of the population made up by 18–24 year olds who have not completed compulsory secondary schooling or pursued further or higher education,1 Spain thereby doubles the ESL percentage regarding the EU-27 (12. 8%), and is far from the European Benchmark set for 10% ESL across the EU and 15% for Spain by the year 2020.
Nota: Número d'acord de subvenció MINECO/CSO2012-31575
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Anglès.
Document: bookPart
Matèria: Education Reform ; School Staff ; Early School ; School Success ; Discursive Practice
ISBN: 9781137415356
Publicat a: Power and education. Contexts of oppression and opportunity, 2015, p. 146-166

Adreça alternativa: https://link.springer.com/chapter/10.1057/9781137415356_9
DOI: 10.1057/9781137415356_9


Postprint
21 p, 306.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2019-02-11, darrera modificació el 2019-03-08



   Favorit i Compartir