Naming and blaming early school leavers : an analysis of education policies, discourses and practices in Spain
Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
Publicació: |
Palgrave Macmillan, 2015 |
Resum: |
Early school leaving (ESL) is one of the main challenges facing the Spanish education system. With 24, 9% of the population made up by 18-24 year olds who have not completed compulsory secondary schooling or pursued further or higher education,1 Spain thereby doubles the ESL percentage regarding the EU-27 (12. 8%), and is far from the European Benchmark set for 10% ESL across the EU and 15% for Spain by the year 2020. |
Ajuts: |
Ministerio de Economía y Competitividad CSO2012-31575
|
Drets: |
Tots els drets reservats. |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Capítol de llibre |
Matèria: |
Education Reform ;
School Staff ;
Early School ;
School Success ;
Discursive Practice |
Publicat a: |
Power and education. Contexts of oppression and opportunity, 2015, p. 146-166, ISBN 9781137415356 |
Adreça alternativa: https://link.springer.com/chapter/10.1057/9781137415356_9
DOI: 10.1057/9781137415356_9
DOI: 10.1057/9781137415356
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)Llibres i col·leccions >
Capítols de llibres
Registre creat el 2019-02-11, darrera modificació el 2023-11-10