Un nuevo marco para orientar respuestas a las dinámicas sociales : el paradigma de la complejidad
Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Tomás, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Data: 2004
Resum: En este artículo se plantea el paradigma de la complejidad como un marco orientador que posibilita comprender y posicionarse participativamente en el mundo actual. En primer lugar, dado que la transversalidad y la corriente de "Ciencia, Tecnología y Sociedad", constituyen propuestas en esta dirección, se analizan sus características principales diferenciándolas de las que aporta el paradigma de la complejidad. En segundo lugar se profundiza en las aportaciones que dicho paradigma hace para, finalmente, apuntar algunos aspectos relativos a su repercusión para la didáctica de las ciencias.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Investigación en la escuela, Núm. 53 (2004) , p. 5-19, ISSN 0213-7771

Adreça alternativa: https://revistascientificas.us.es/index.php/IE/article/view/7529


15 p, 5.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2019-02-15, darrera modificació el 2021-08-07



   Favorit i Compartir