Web of Science: 18 citas, Scopus: 22 citas, Google Scholar: citas
Hey, Influencer! Message Delivery to Social Central Nodes in Social Opportunistic Networks
Borrego Iglesias, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
Borrell i Viader, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
Robles, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)

Fecha: 2019
Resumen: This paper presents a new strategy to efficiently deliver messages to influencers in social opportunistic networks. An influencer node is an important node in the network with a high social centrality and, as a consequence, it can have some characteristics such as high reputation, trustfulness and credibility, that makes it an interesting recipient. Social network analysis has already been used to improve routing in opportunistic networking, but there are no mechanisms to efficiently route and deliver messages to these network influencers. The delivery strategy proposed in this article uses optimal stopping statistical techniques to choose among the different delivery candidate nodes in order to maximise the social centrality of the node chosen for delivery. For this decision process, we propose a routing-delivery strategy that takes into account node characteristics such as how central a node is in terms of its physical encounters. We show, by means of simulations based on real traces and message exchange datasets, that our proposal is efficient in terms of influencer selection, overhead, delivery ratio and latency time. With the proposed strategy, a new venue of applications for opportunistic networks can be devised and developed using the leading figure of social influencers.
Ayudas: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2017/SGR-463
Ministerio de Ciencia e Innovación TIN2017-87211-R
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Materia: OppNet ; Opportunistic social networks ; Optimisation ; Centrality
Publicado en: Computer Communications, Vol. 137 (March 2019) , p. 81-91, ISSN 0140-3664

DOI: 10.1016/j.comcom.2019.02.003


Postprint
15 p, 4.2 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ingeniería > Security of Networks and Distributed Applications (SENDA)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2019-03-02, última modificación el 2022-03-05



   Favorit i Compartir