Web of Science: 3 citations, Scopus: 6 citations, Google Scholar: citations,
The role of platform quality and publicly owned platforms in the free-to-air broadcasting industry
González Maestre, Miguel (Universidad de Murcia. Departamento de Fundamentos del Análisis Económico)
Martínez Sánchez, Francisco (Universidad de Murcia. Departamento de Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa)

Date: 2014
Abstract: In this study, we consider the role of a publicly owned platform and programme quality in the free-to-air broadcasting industry. We compare the equilibrium levels of advertising under private and mixed duopoly competition, and show that the connection between programme quality and advertising incentives is drastically different in each scenario. We also consider the welfare implications of our analysis and generate policy implications regarding the optimal level of government intervention in the broadcasting industry.
Grants: Ministerio de Economía y Competitividad ECO2012-31962
Ministerio de Economía y Competitividad ECO2011-28501
Ministerio de Economía y Competitividad ECO2010-19830
Note: Altres ajuts: FSENECA/11885/PHCS/09
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Quality ; Mixed duopoly ; Advertising ; Media
Published in: Series, Vol. 5 Núm. 1 (2014) , p. 105-124, ISSN 1869-4195

DOI: 10.1007/s13209-013-0102-6


20 p, 369.3 KB

The record appears in these collections:
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2019-03-21, last modified 2023-06-03



   Favorit i Compartir