Anàlisi de Dades [102571]
Fauquet Ars, Jordi
Riba Lloret, M. Dolors
Angulo-Brunet, Ariadna
Bonillo Martín, Albert
Redolar Ripoll, Diego
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Data Analysis
Títol variant: Análisis de Datos
Data: 2019-20
Resum: "Anàlisi de dades" és la segona assignatura metodològica del pla d'estudis de Psicologia i pertany a la matèria "Mètodes d'investigació i Psicometria". S'imparteix en el primer semestre de segon curs i representa la continuació natural de l'assignatura "Mètodes, dissenys i tècniques d'investigació" impartida en el primer curs del Grau. L'assignatura recull algunes competències metodològiques transferides en la matèria "Estadística" i incorpora i desenvolupa de noves, amb la finalitat de que als/les estudiants ampliïn la seva base competencial, aspecte que permetrà la realització de les posteriors assignatures metodològiques. Els objectius formatius de l'assignatura, de caràcter general són: 1. Capacitar als/les estudiants en la comprensió dels fonaments conceptuals subjacents en les principals tècniques estadístiques que permeten donar resposta a les qüestions que habitualment es planteja el professional i/o investigador de la Psicologia. 2. Interpretar raonada i correctament els resultats derivats del les anàlisis estadístiques habitualment emprades i publicades en revistes científiques de prestigi. 3. Integrar els conceptes desenvolupats en el marc del pensament estadístic com estructura formal de raonament que facilita l'estudi dels fenòmens naturals i psicològics. En finalitzar l'assignatura el/la estudiant haurà de ser capaç de: 1 1. Raonar en el marc del pensament estadístic. 2. Conèixer i emprar correctament el vocabulari propi de l'anàlisi de dades. 3. Comprendre el concepte d'incertesa i probabilitat en l'àmbit de la fenomenologia psicològica. 4. Plantejar correctament les hipòtesis estadístiques. 5. Identificar els elements fonamentals de la inferència estadística. 6. Comprendre el tipus de raonament implícit en el procés d'inferència estadística. 7. Analitzar i comprendre el risc implícit en una decisió estadística. 8. Decidir quina és la tècnica estadística més adient per a contrastar una hipòtesi. 9. Planificar correctament la estratègia d'anàlisi més adient en cadascuna de les situacions problema plantejades. 10. Interpretar adequadament els resultats obtinguts en una anàlisi estadística.
Resum: "Análisis de datos" es la segunda asignatura metodológica del plan de estudios del grado de Psicología i pertenece a la materia "Métodos de investigación y Psicometría". Se imparte en el primer semestre del segundo curso y representa la continuación natural de la asignatura "Métodos, diseños y técnicas de investigación" impartida en el primer curso del grado de Psicología. La asignatura integra algunas de las competencias metodológicas transferidas de la materia "Estadística" e incorpora y desarrolla de nuevas, con la finalidad de que los/las estudiantes amplíen su base competencial, aspecto que permitirá la realización de las posteriores asignaturas metodológicas. Los objetivos formativos de la asignatura, de carácter general, son: 1. Capacitar a los/las estudiantes en la comprensión de los fundamentos conceptuales subyacentes en las principales técnicas estadísticas que permiten dar respuesta a las cuestiones que, habitualmente, se plantea el profesional y/o investigador de la Psicología. 2. Interpretar razonada y correctamente los resultados obtenidos tras la aplicación de las técnicas estadísticas habitualmente empleadas y publicadas en revistas científicas de prestigio. 3. Integrar los conceptos desarrollados en el marco del pensamiento estadístico, como estructura formal de razonamiento que facilita el estudio de los fenómenos naturales y psicológicos. Al finalizar la asignatura, el/la estudiante deberá ser capaz de: 1 Al finalizar la asignatura, el/la estudiante deberá ser capaz de: 1. Razonar en el marco del pensamiento estadístico. 2. Conocer y emplear correctamente el vocabulario propio del análisis de datos. 3. Comprender el concepto de incertidumbre y probabilidad en el ámbito de la fenomenologíapsicológica 4. Plantear correctamente las hipótesis estadísticas. 5. Identificar los elementos fundamentales que definen la inferencia estadística. 6. Comprender el tipo de razonamiento implícito en el proceso de inferencia estadística. 7. Analizar y comprender el riesgo implícito en una decisión estadística. 8. Decidir qué técnica estadística es la más adecuada para someter a prueba la hipótesis estadística. 9. Planificar correctamente la estrategia de análisis más adecuada en cada una de las situaciones problema planteadas. 10. Interpretar adecuadamente los resultados obtenidos en un análisis estadístico.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Psicologia [2502443]
Pla d'estudis: Grau en Psicologia [954]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
4 p, 103.4 KB

Anglès
4 p, 104.0 KB

Castellà
4 p, 104.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-06-21, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir