Repensant la Gran Via de Sabadell, davant del paradigma de la sostenibilitat
Font i Renom, Antoni
Cebollada Frontera, Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2018
Descripció: 88 p.
Resum: La sostenibilidad se ha convertido, entrado el siglo XXI, el principal de los retos de nuestra sociedad; retos que deberán afrontar y combatir el cambio climático y sus consecuencias tanto a nivel global como local. Hacen falta, pues, respuestas ambientales, sociales y económicas que estimulen esta transición hacia un mundo más sostenible, que puede encontrar en las ciudades, en los entornos urbanos, el motor de este cambio, ya que en las ciudades no sólo confluyen todos estos retos, sino que en buena parte son las principales responsables del cambio climático y por tanto de ellas tendrán que surgir también las soluciones. Estamos hablando pues, de unos retos a escala local asociados a un cambio de paradigma global. El estudio, a pesar de ceñirse en el caso concreto de la Gran Vía de Sabadell, pretende reflexionar sobre cómo si repensamos las ciudades, desde el paradigma sostenibilidad, podemos contribuir en la lucha contra el cambio climático, y cómo podemos incidir, desde el urbanismo, al hacer unas ciudades más sostenibles social, ambiental y económicamente. Unas ciudades más eficientes, justas, igualitarias, limpias y con más bienestar y calidad de vida para las personas. El estudio, pues, propone para Sabadell una acción tan compleja como transformadora, como tantas otras podrían llevarse a cabo en los miles de ciudades que en las próximas décadas acogerán cerca del 70% de la población mundial.
Resum: Sustainability has become, the XXI century, the main of the challenges of our society; Challenges that must be tackled and combat climate change and its consequences at both global and local levels. Environmental, social and economic responses are needed that stimulate this transition towards a more sustainable world, which can be found in cities, in urban settings, as the driving force behind this change, since not only do these confluencies meet in cities , but in large part are the main responsible for climate change and therefore the solutions will also have to arise. We are talking about some challenges at the local level associated with a change in the global paradigm. The study, despite sticking to the specific case of the Gran Vía de Sabadell, aims to reflect on how, if we rethink cities, from the paradigm sustainability, we can contribute to the fight against climate change, and how we can influence, from urban planning , in making cities more sustainable social, environmental and economically. Cities more efficient, fair, egalitarian, clean and with more well-being and quality of life for people. The study, therefore, proposes for Sabadell an action as complex as transformative, as many others could be carried out in the thousands of cities that will receive near 70% of the world population in the next decades.
Resum: La sostenibilitat ha esdevingut, entrat el segle XXI, el principal dels reptes de la nostra societat; reptes que hauran d'afrontar i combatre el canvi climàtic i les seves conseqüències tant a escala global com local. Calen, doncs, respostes ambientals, socials i econòmiques que estimulin aquesta transició cap a un món més sostenible, que pot trobar en les ciutats, en els entorns urbans, el motor d'aquest canvi, ja que a les ciutats no només hi conflueixen tots aquets reptes, sinó que en bona part en son les principals responsables del canvi climàtic i per tant d'elles n'hauran de sorgir també les solucions. Estem parlant doncs, d'uns reptes a escala local associats a un canvi de paradigma global. L'estudi, tot i cenyir-se en el cas concret de la Gran Via de Sabadell, pretén reflexionar sobre com si repensem les ciutats, des del paradigma sostenibilitat, podem contribuir en la lluita contra el canvi climàtic, i com hi podem incidir, des de l'urbanisme, en fer unes ciutats més sostenibles socialment, ambientalment i econòmicament. Unes ciutats més eficients, justes, igualitàries, netes i amb més benestar i qualitat de vida per a les persones. L'estudi, doncs, proposa per Sabadell una acció tant complexa com transformadora, com tantes altres podrien portar-se a terme en els milers de ciutats que en les properes dècades acolliran prop del 70% de la població mundial.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Col·lecció: Facultat de Filosofia i Lletres: Màster d'Estudis Territorials i de la Població
Document: masterThesis
Matèria: Sabadell (Catalunya) -- Carrers ; Urbanisme -- Sabadell (Catalunya) ; Carreteres -- Sabadell (Catalunya) ; Xarxa viària -- Sabadell (Catalunya) ; Ecologia urbana -- Sabadell (Catalunya) ; Ciutats -- Aspectes ambientals ; Desenvolupament sostenible -- Sabadell (Catalunya) ; Mobilitat sostenible -- Sabadell (Catalunya) ; Qualitat de vida -- Sabadell (Catalunya) ; Zones verdes -- Sabadell (Catalunya)

adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/358246


Adreça original
88 p, 8.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Filosofia i Lletres. Treballs de fi de màster

 Registre creat el 2019-07-02, darrera modificació el 2019-09-03



   Favorit i Compartir