Geografia del turisme [101607]
Blanco Romero, Asunción
Pérez Mateos, Angels
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Additional title: Geography of Tourism
Additional title: Geografía del turismo
Date: 2019-20
Abstract: L'assignatura pretén oferir una breu exposició del que s'entén per Turisme cultural des del punt de vista geogràfic. Això implica, entre altres aspectes, la situació del turisme contemporani i les darreres tendències (i com s'inscriu el turisme cultural en aquestes), les àrees geogràfiques que "aposten" més fort per aquesta opció turística, estratègies de desenvolupament local a través del turisme cultural, la gestió del patrimoni i els recursos culturals, etc. Tanmateix, es pretén que aquestes qüestions, que es desplegaran d'una manera molt més concreta al llarg del semestre, s'exemplifiquin en la mesura del possible, a partir de casos d'estudi propers a l'estudiant (catalans i espanyols). És per això que, malgrat no es necessiti un coneixement acurat de l'activitat turística en general, si convindria que l'estudiant tingués un cert domini pel que fa a coneixements geogràfics -que d'altra banda és aquesta una qüestió del que podríem dir "coneixements generals". Demés, com tothom, qui més qui menys ha fet turisme, de ben segur que podrà aplicar bona part de la seva pròpia experiència personal a aspectes a explicar a l'aula. Cal dir també que la previsió és que bona gran part dels materials explicats a l'aula estiguin disponibles a la plataforma del Campus Virtual o de Moodle, així com també d'altres que s'hi publicaran a títol complementari (articlesde diaris, revistes especialitzades, anuncis de congressos, etc. ). 1 OBJECTIUS L'estudiant haurà de ser capaç d'entendre la realitat actual del turisme cultural general i del seu país, i veure com aquest turisme és una activitat en franca expansió, tant a nivell econòmic com de pràctica social. L'estudiant haurà de ser capaç de relacionar el concepte de desenvolupament local amb el creixement del turisme cultural, i entendre com aquest hi té un paper cabdal. L'estudiant haurà de ser capaç d'entendre els mecanismes més bàsics de la gestió de recursos culturals, la planificació territorial, i els impactes positius i negatius que se'n poden derivar, etc. No se li ha de demanar, però, que acabi sent un expert en el desenvolupament de productes turístics culturals. L'estudiant haurà de ser capaç d'inserir els coneixements de l'assignatura a la realitat catalana i espanyola, per ser aquestes dues les més properes. L'estudiant haurà de ser capaç de buscar al web i altres fonts informació i dades rellevants (hemeroteques, biblioteques, Internet, etc. ) com per configurar una part del seu propi recull de materials, que a més, els servirà com a part de l'avaluació de l'assignatura. L'estudiant haurà de ser capaç de sintetitzar la informació i presentar-la adientment, depenent del que se li demani (informe, treball, examen, etc. ).
Abstract: La asignatura pretende ofrecer una breve exposición de lo que se entiende por Turismo desde el punto de vista geográfico. Esto implica, entre otros aspectos, la situación del turismo contemporáneo y las últimas tendencias (y cómo se inscribe el turismo en éstas), las áreas geográficas que "apuestan" más fuerte por esta opción, estrategias de desarrollo local a través del turismo cultural, la gestión del patrimonio y los recursos culturales, etc. Sin embargo, se intenta que estas cuestiones, que se desplegarán de forma mucho más concreta a lo largo del semestre, se ejemplifiquen, en la medida de lo posible, a partir de casos de estudio cercanos al estudiante (catalanes y españoles). Es por ello que, aunque no se necesite un conocimiento preciso de la actividad turística en general, convendría que el estudiante tuviera un cierto dominio en cuanto a conocimientos geográficos "generales". La previsión es que gran parte de los materiales explicados en el aula estén disponibles en la plataforma Moodle, así como también otros que se publicarán a título complementario (artículos de diario, revistas especializadas, anuncios de congresos, etc. ). 1 OBJETIVOS El estudiante deberá ser capaz de entender la realidad actual del turismo cultural general y de su país, y ver cómo este turismo es una actividad en franca expansión, tanto a nivel económico como de práctica social. El estudiante deberá ser capaz de relacionar el concepto de desarrollo local con el crecimiento del turismo cultural, y entender cómo este tiene un papel capital. El estudiante deberá ser capaz de entender los mecanismos más básicos de la gestión de recursos culturales, la planificación territorial,y los impactos positivos y negativos que se pueden derivar, etc. No se le pedir,á sin embargo, que acabe siendo un experto en el desarrollo de productos turísticos culturales. El estudiante deberá ser capaz de insertar los conocimientos de la asignatura a la realidad catalana y española, por ser estas las dos más cercanas. El estudiante deberá ser capaz de buscar en la web, y otras fuentes de información, datos relevantes (hemerotecas, bibliotecas, Internet, etc. ) para configurar una parte de su propia recopilación de materiales, que además, le servirá como parte de la evaluación de la asignatura. El estudiante deberá ser capaz de sintetizar la información y presentarla adecuadamente, dependiendo de lo que se le pida (informe, trabajo, examen, etc. ).
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà.
Studies: Geografia i ordenació del territori [2501002] ; Humanitats [2502758]
Study plan: Grau en Humanitats [1139]



Català
7 p, 115.6 KB

Anglès
7 p, 114.0 KB

Castellà
7 p, 114.5 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2019-07-12, last modified 2019-11-28



   Favorit i Compartir