Infància i Famílies en Contexts de Dificultats [102582]
Albizu Soriano, Maria Belen
Rubio Garcia, Remedios
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Childhood and Families in Difficult Circumstances
Títol variant: Infancia y Familias en Contextos de Dificultades
Data: 2019-20
Resum: Les estructures familiars del mòn contemporani presenten una gran complexitat i diversitat (famílies monoparentals, homoparentals, reconstituïdes, transnacionals. . . ), així com en els contexts de dificultats (exclusió social, trencament lligams comunitaris, atur, precarietat. . . ). En aquesta assignatura s'abordaran les bases teòriques, des d'una perspectiva eco-sistèmica, que ens permeti analitzar i fer propostes d'intervenció, amb un èmfasis especial en les situacions de maltractaments intrafamiliars. Els objectius formatius son els següents: a) Analitzar els contexts socials de dificultat pel desenvolupament humà. b) Introduir l'anàlisi de les dinàmiques familiars des d'una perspectiva eco-sistèmica. c) Conèixer els processos comunicatius i les seves dificultats principals. d) Aplicar els coneixements adquirits per l'anàlisi de les situacions de malatractaments intrafamiliars. e) Donar a conèixer el rol del psicòleg en la intervenció psico-socio-educativa.
Resum: En los últimos tiempos se han vuelto más complejas tanto en las estructuras familiares (la aparición de familias monoparentales, reconstituidas, . . . ) como en los contextos de dificultades (situación socioeconómica, el paro, precariedad, . . . ). En esta asignatura se abordarán las bases teóricas, desde una perspectiva eco-sistémica, que nos permita analizar y hacer propuestas de intervención para estas complejidades, con un énfasis especial en las situaciones de malos tratos intrafamiliares. Por todo ello, los objetivos formativos serán los siguientes: • Analizar los contextos sociales de dificultad para el desarrollo humano. • Introducir el análisis de las dinámicas familiares desde una perspectiva eco-sistémica. • Conocer los procesos comunicativos y sus dificultades principales. • Aplicar los conocimientos adquiridos por el análisis de las situaciones de mal tratos intrafamiliares. • Dar a conocer el rol del psicólogo en la intervención psico-socio-educativa.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Psicologia [2502443]
Pla d'estudis: Grau en Psicologia [954]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 111.6 KB

Anglès
6 p, 109.7 KB

Castellà
6 p, 108.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-12, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir