Aprenentatge Integrat en Medicina I [103633]
Garcia Quintana, David
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Título variante: Integrated Learning in Medicine I
Título variante: Aprendizaje Integrado en Medicina I
Fecha: 2019-20
Resumen: Si bé l'aprenentatge de la Medicina s'aborda de forma pràctica organitzada en assignatures corresponents a diferents àmbits de coneixement, aquesta distinció no existeix en el funcionament de l'organisme humà, en les bases de les diferents patologies, les diagnosis o els tractaments. A la pràctica mèdica, la/el professional ha d'afrontar i resoldre situacions complexes fent un ús integrat de coneixements i de competències corresponents a diferents àmbits. I ho ha de fer gestionant eficaçment i críticament el volum ingent d'informació disponible. A més, la Medicina actual exigeix el treball col·laboratiu d'equips professionals, basat en la interdependència, la responsabilitat individual i la confiança mútua. Partint d'aquesta anàlisi, aquesta assignatura defineix com a objectiu principal oferir una primera experiència d'aprenentatge integrat en Medicina, requerint que l'estudiant treballi col·laborativament per gestionar i interrelacionar coneixements i competències assolits a les assignatures del primer curs del Grau en Medicina, les quals participen en aquesta assignatura i amb les quals es complementa. L'assignatura es fixa també com a objectiu el desenvolupament de les següents competències transversals bàsiques horitzontals i verticals: - Argumentació basada en evidència. - Anàlisi i interpretació de dades. - Capacitat per a formular-se les preguntes idònies. - Aplicació de principis biomèdics a la comprensió de malalties. - Relacionar adequadament causes i efectes combinant els aprenentatges previs de les assignatures del primer curs del Grau de Medicina. Per assolir aquests objectius, l'assignatura s'estructura en dos mòduls, avaluats independentment, que tenen els seus objectius específics: 1 - Taller d'Iniciació a la Recerca (TIR). El mòdul TIR té com objectiu específic introduir l'estudiant a la cerca de documents científics i mèdics així com a l'anàlisi i tractament de dades (des de bases de dades) i la seva presentació. - Estudi de Casos Lliures (ECL). El mòdul ECL té com objectiu específic la contextualització i aplicació dels coneixements i competències apresos a primer curs a dos casos mèdics.
Resumen: Si bien el aprendizaje de la Medicina se aborda de forma práctica organizada en asignaturas correspondientes a diferentes ámbitos de conocimiento, esta distinción no existe en el funcionamiento del organismo humano, en las bases de las diferentes patologías, los diagnósticos o los tratamientos. En la práctica médica, la/el profesional debe afrontar y resolver situaciones complejas haciendo un uso integrado de conocimientos y de competencias correspondientes a distintos ámbitos. Y debe hacerlo gestionando eficazmente y críticamente el volumen ingente de información disponible. Además, la Medicina actual exige el trabajo colaborativo de equipos profesionales, basado en la interdependencia, la responsabilidad individual y la confianza mutua. Partiendo de este análisis, esta asignatura define como objetivo principal ofrecer una primera experiencia de aprendizaje integrado en Medicina, requiriendo que el/la estudiante trabaje colaborativamente para gestionar e interrelacionar conocimientos y competencias incorporados en las asignaturas del primer curso del Grado de Medicina, que participan en esta asignatura y con las que se complementa. La asignatura se fija también como objetivo el desarrollo de las siguientes competencias transversales básicas horizontales y verticales: - Argumentación basada en evidencia. - Análisis e interpretación de datos. - Capacidad para formularse las preguntas idóneas. - Aplicación de principios biomédicos a la comprensión de enfermedades. - Relacionar adecuadamente causas y efectos combinando los aprendizajes previos de las asignaturas de primer curso del Grado en Medicina. Para alcanzar dichos objetivos, la asignatura se estructura en dos módulos, evaluados independientemente,que tienen sus objetivos específicos: 1 - Taller de iniciación a la Investigación (TIR). El módulo TIR tiene como objetivo específico introducir al estudiante en la búsqueda de documentos científicos y médicos, así como en el análisis y el tratamiento de datos (desde bases de datos) y su presentación. - Estudio de Casos Libres (ECL). El módulo ECL tiene como objetivo específico la contextualización y aplicación de los conocimientos y competencias adquiridos en el primer curso a dos casos médicos.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà.
Titulación: Medicina [2502442]
Plan de estudios: Grau en Medicina [1192]



Català
5 p, 107.8 KB

Anglès
5 p, 105.1 KB

Castellà
5 p, 105.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-12, última modificación el 2019-09-20



   Favorit i Compartir