Fonaments del Sector Turístic i Hoteler [103747]
Santolalla García, Beatriz
Ruiz Aguado, Carme
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera

Additional title: Introduction to the Tourist and Hotel Sector
Additional title: Fundamentos del Sector Turístico y Hotelero
Date: 2019-20
Abstract: L'assignatura pretén situar als alumnes de primer curs del Grau en Direcció Hotelera en el món del turisme, concretament introduir l'activitat de les diferents empreses turístiques existents al sector. L'alumne estudiarà el funcionament de les empreses proveïdores de bens i serveis turístics (empreses de transport turístic, companyies asseguradores, guies turístics, etc,. ) així com el funcionament de les empreses d'intermediació i l'organització de les estructures bàsiques departamentals i de RRHH de l'empresa hotelera, aprofundint en els sistemes organitzatius, de funcionament genèric i de factor humà, dels diferents departaments que formen l'àrea d'allotjament d'un hotel (recepció, consergeria, pisos i serveis tècnics), i les relacions interdepartamentals entre ells. Per tant, aquesta assignatura es divideix en dos parts diferenciades i complementaries: Empreses turístiques proveïdores de serveis diversos i la intermediació de serveis turístics mitjançant les agències de viatges i els nous canals d'intermediació L'hotel com establiment d'allotjament de primer ordre dins de l'hoteleria i el turisme. Al finalitzar l'assignatura l'alumne haurà de ser capaç de: 1. Identificar i relacionar les activitats que conformen el sector turístic en tots els seus àmbits (agències de viatge, hoteler, restauració i oci, consultoria,. . . ). 2. Relacionar les activitats que conformen el sector turístic en tots els seus àmbits, (agències de viatges, hoteler, restauració i oci, consultoria,. . . ), distingint els seus elements diferencials. 3. Argumentar a través de la visió del sector i la perspectiva teòrica, com ha de ser desenvolupat el sector turístic. 4. Analitzar la dimensió econòmica del turisme a partir de l'estudi dels seus subsectors (agències de 1 4. Analitzar la dimensió econòmica del turisme a partir de l'estudi dels seus subsectors (agències de viatges, hoteler, restauració i oci, consultoria,. . ). 5. Distingir i descriure projectes pel desenvolupament turístic dels diferents subsectors del sector turístic.
Abstract: La asignatura pretende situar a los alumnos de primer curso del Grado en Dirección Hotelera en el mundo del turismo, introduciéndole en la actividad de las diferentes empresas turísticas existentes en el sector. El alumno estudiará el funcionamiento de las empresas proveedoras de bienes y servicios turísticos (empresas de transporte turístico, compañías aseguradoras, guías turísticos, etc. ), así como el funcionamiento de las empresas de intermediación y la organización de las estructuras básicas departamentales y de RRHH de la empresa hotelera, profundizando en los sistemas organizativos genéricos y de factor humano de los diferentes departamentos que forman el área de alojamiento de un hotel (recepción, conserjería , pisos y servicios técnicos), así como las relaciones interdepartamentales entre ellos. Por tanto, esta asignatura se divide en dos partes bien diferenciadas y complementarias al tiempo: Empresas turísticas proveedoras de servicios diversos y la intermediación de servicios turísticos mediante las agencias de viajes y los nuevos canales de intermediación El hotel como establecimiento de alojamiento de primer orden dentro de la hostelería y el turismo. Al finalizar la asignatura el alumno deberá ser capaz de: 1. Identificar y relacionar las actividades que conforman el sector turístico en todos sus ámbitos (agencias de viaje, hotelero, restauración y ocio, consultoría, . . . ). 2. Relacionar las actividades que conforman el sector turístico en todos sus ámbitos, (agencias de viajes, hotelero, restauración y ocio, consultoría, . . . ), distinguiendo sus elementos diferenciales. 3. Argumentar a través de la visión del sector y la perspectiva teórica, como debe ser desarrollado el sector turístico. 4. Analizar la dimensión económica del turismo a partir del estudio de sus subsectores (agencias de 1 4. Analizar la dimensión económica del turismo a partir del estudio de sus subsectores (agencias de viajes, hotelero, restauración y ocio, consultoría. . . ). 5. Distinguir y describir proyectos para el desarrollo turístico de los diferentes subsectores del sector turístico.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Direcció Hotelera [2502904]
Study plan: Grau en Direcció Hotelera [1214]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 109.5 KB

Anglès
5 p, 108.2 KB

Castellà
5 p, 109.7 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2019-07-12, last modified 2023-01-28



   Favorit i Compartir