Promoció de Destins Turístics [104962]
Massanés Vilaplana, Joan
Yáñez Gago, Arena
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera

Additional title: Promotion of Tourist Destinations
Additional title: Promoción de Destinos Turísticos
Date: 2019-20
Abstract: L'assignatura té dos grans vessants temàtics que es desprenen del nom de la mateixa: d'una banda, tots aquells conceptes, tècniques i estratègies vinculats al món de la promoció a l'actualitat i, de l'altra, l'anàlisi de com s'apliquen aquestes estratègies en els casos concrets de les principals destinacions turístiques. Aquest doble vessant es contempla tant des d'una òptica emissora com receptora, i tant pel que fa referència al nostre país, com als principals organismes, empreses i institucions d'àmbit internacional, posant un especial èmfasi en les propostes més emblemàtiques, bé pel pes específic de la pròpia institució o per la singularitat de la seva proposta promocional. Es tracta d'una matèria optativa que es cursa en el darrer any de la carrera, és a dir, quan l'alumne ja té un cert grau de coneixement de les institucions turístiques i del sector en general, tant a nivell nacional com internacional. Això permet atorgar-li un enfocament molt pràctic, ja que s'analitzen casos reals dels exemples prototípics i/o dels més reeixits del panorama promocional actual, així com d'antecedents de significació. Evidentment, es fa un èmfasi especial en aquelles campanyes que han comportat resultats positius en l'àmbit turístic i s'analitzen també les causes dels possibles fracassos davant dels quals els alumnes realitzen propostes alternatives. Al finalitzar l'assignatura l'alumne haurà de ser capaç de: 1. Conèixer els antecedents més significatius de les estratègies promocionals 2. Saber utilitzar els principals recursos de la promoció i del seu llenguatge 3. Poder fer un briefing i saber interpretar-lo 4. Tenir el criteri suficient per poder valorar una campanya publicitària 1 5. Saber analitzar els elements d'emprenedoria que incorporen les diferents institucions en la promoció turística 6. Conèixer la idiosincràsia de les principals institucions turístiques i l'actuació promocional que es deriva de la mateixa 7. Saber copsar, destacar i reflectir els fets diferencials de cada indret, institució, època de l'any, tipus de client, etc. 8. Conèixer els principals canals de la informació i de la promoció turística, així com els seus nivells d'efectivitat en relació a les diferents conjuntures, modes i tendències, posant un especial èmfasi en els aspectes del medi ambient. 9. Conèixer els criteris per promocionar un fet o destinació turístics en els mitjans de comunicació.
Abstract: La asignatura tiene dos grandes vertientes temáticas que se desprenden del nombre de la misma: por un lado, todos aquellos conceptos, técnicas y estrategias vinculados al mundo de la promoción en la actualidad y, por otra parte, el análisis de cómo se aplican estas estrategias en los casos concretos de los principales destinos turísticos. Esta doble perspectiva se contempla tanto desde una óptica emisora como receptora, y tanto por lo que hace referencia a nuestro país, como a los principales organismos, empresas e instituciones de ámbito internacional, poniendo un especial énfasis en las propuestas más emblemáticas, bien por el peso específico de la propia institución o por la singularidad de su propuesta promocional. Se trata de una materia optativa que se cursa en el último año de la carrera, es decir, cuando el alumno ya tiene un cierto grado de conocimiento de las instituciones turísticas y del sector en general, tanto a nivel nacional como internacional. Esto permite otorgarle un enfoque muy práctico, ya que se analizan casos reales de ejemplos prototípicos, así como de los de mayor éxito del panorama promocional actual y de antecedentes de significación. Evidentemente, se hace un énfasis especial en aquellas campañas que han comportado resultados positivos en el ámbito turístico y se analizan también las causas de los posibles fracasos, ante los cuales, los alumnos realizan propuestas alternativas. Al finalizar la asignatura el alumno tendrá que ser capaz de: 1. Conocer los antecedentes más significativos de las estrategias promocionales. 2. Saber utilizar los principales recursos de la promoción y de su lenguaje. 3. Poder hacer un briefing y saber interpretarlo. 4. Tener el criterio suficiente para poder valorar una campaña publicitaria. 1 5. Saber analizar los elementos de emprendeduría que incorporan las diferentes instituciones en la promoción turística. 6. Conocer la idiosincrasia de las principales instituciones turísticas y la actuación promocional que se deriva de las mismas. 7. Saber captar, destacar y reflejar los hechos diferenciales de cada lugar, institución, época del año, tipo de cliente, etc. 8. Conocer los principales canales de la información y de la promoción turística, así como sus niveles de efectividad en relación con las diferentes coyunturas, modas y tendencias, poniendo un especial énfasis en los aspectos del medio ambiente. 9. Conocer los criterios para promocionar un hecho o destino turístico en los medios de comunicación.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà.
Studies: Turisme [2500894]
Study plan: Grau en Turisme [1345] ; Grau en Turisme [820]



Català
5 p, 130.4 KB

Anglès
6 p, 113.5 KB

Castellà
5 p, 127.8 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2019-07-12, last modified 2019-09-20



   Favorit i Compartir