visitante ::
identificación
|
|||||||||||||||
Buscar | Enviar | Ayuda | Servicio de Bibliotecas | Sobre el DDD | Català English Español |
Página principal > Materiales académicos > Guías docentes > Història de l'Antropologia I: dels Antecedents a Boas |
Título variante: | History of Anthropology I: from the Origins to Boas |
Título variante: | Historia de la Antropología I: de los Antecedentes a Boas |
Fecha: | 2019-20 |
Resumen: | Aquesta assignatura té com a propòsit traçar el desenvolupament històrica de l'antropologia social i cultural des de la seva consolidació com a disciplina acadèmica a la segona meitat del segle XIX fins el final del període d'entreguerres europeu-nordamericà. El seu objectiu primordial és presentar un quadre de referència històric per a la comprensió de les primeres teories clàssiques de forma que l'alumne pugui situar amb coherència les lectures que es fan de forma dispersa i que són sistematitzades de formes molt diferents en la resta d'assignatures del Grau. En finalitzar el curs l'alumnat hauria de ser capaç de donar raó de: a) Les característiques generals, epistemològiques, teòriques i metodològiques de les diferents escoles o corrents dins la disciplina que es van anar succeïnt dins el període citat: des de mitjans del S. XIX fns el final del període d'entreguerres en el context europeu i dels EEUU. b) Les tesis i desenvolupaments principals de cadascun dels autors/es considerats/des. |
Resumen: | Esta asignatura tiene como propósito trazar el desarrollo histórico de la antropología social y cultural desde su consolidación como disciplina académica en la segunda mitad del siglo XIX hasta la finalización del periodo de entreguerras europeo-norteamericano. Su objetivo primordial es presentar un cuadro de referencia histórico para la comprensión de las primeras teorías clásicas de forma que el alumno/a pueda situar con coherencia las lecturas que se hacen de forma dispersa y que son sistematizadas de formas muy diferentes en el resto de las asignaturas del Grado. Al finalizar el curso el alumnado debería ser capaz de dar razón de: a) Las características generales, epistemológicas, teóricas y metodológicas de las diferentes escuelas o corrientes dentro de la disciplina que se fueron sucediendo dentro del período citado: desde mediados del siglo XIX hasta el final del período de entreguerras en el contexto europeo y de los EEUU. b) Las tesis y desarrollos principales de cada uno de los/as autores/as considerados/as. |
Derechos: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: | Català, anglès, castellà |
Titulación: | Antropologia social i cultural [2500256] |
Plan de estudios: | Grau en Antropologia Social i Cultural [821] |
Documento: | Objecte d'aprenentatge |
Català 6 p, 111.5 KB |
Anglès 6 p, 110.2 KB |
Castellà 6 p, 110.6 KB |