Història del Feminisme en l'Educació [105793]
Torras Francés, Meri
Rifà Valls, Maria Montserrat
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Título variante: History of Feminism in Education
Título variante: Historia del Feminismo en la Educación
Fecha: 2019-20
Resumen: L'objectiu principal d'aquesta assignatura és la construcció d'una història del feminisme en l'educació a partir de problematitzacions, teories, metodologies i interpretacions necessàries en el desenvolupament d'una recerca històrica. El focus d'aquesta l'assignatura és la comprensió de les pràctiques pedagògiques localitzades en els marges de l'educació, i simultàniament, l'escriptura d'una història feminista des dels marges. Les històries i relats que es construiran des del present de l'educació es basen en les aportacions dels feminismes per a una recerca basada en la narració d'experiències, subjectivitats, cossos i afectes. L'assignatura aborda la interacció entre el feminisme i l'educació des d'una perspectiva històrica, fent visible simultàniament la història de les comunitats vulnerables i de les "altres" en l'educació, les estratègies feministes en la recerca històrica i les propostes pedagògiques que s'hi vinculen. Aquesta re-construcció dels sabers subjugats i de les vides invisibilitzades de col·lectius i subjectivitats vulnerables implica l'aprenentatge de noves formes de narrar i documentar l'educació.
Resumen: El objetivo principal de esta asignatura es la construcción de una historia del feminismo en la educación a partir de problematizaciones, teorías, metodologías e interpretaciones necesarias en el desarrollo de una investigación histórica. El foco de esta la asignatura es la comprensión de las prácticas pedagógicas localizadas en los márgenes de la educación, y simultáneamente, la escritura de una historia feminista desde los márgenes. Las historias y relatos que se construirán desde el presente de la educación se basan en las aportaciones de los feminismos para una investigación basada en la narración de experiencias, subjetividades, cuerpos y afectos. La asignatura aborda la interacción entre el feminismo y la educación desde una perspectiva histórica, haciendo visible simultáneamente la historia de las comunidades vulnerables y de las "otras" en la educación, las estrategias feministas en la investigación histórica y las propuestas pedagógicas que se vinculan. Esta re-construcción de los saberes subyugados y de las vidas invisibilizadas de colectivos y subjetividades vulnerables implica el aprendizaje de nuevas formas de narrar y documentar la educación.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Estudis Socioculturals de Gènere [2503878]
Plan de estudios: Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 110.6 KB

Anglès
6 p, 109.1 KB

Castellà
6 p, 110.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-12, última modificación el 2023-01-28



   Favorit i Compartir