La informació en televisió : explicar i interpretar la realitat
Terribas i Sala, Mònica (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Periodisme i de Comunicació Audiovisual)

Imprint: Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005
Abstract: Al principi del segle XXI, la competència entre mitjans en la lluita per l'audiència i l'escassedat de recursos econòmics condicionen els criteris de noticiabilitat dels informatius diaris de televisió. Aquest capítol aborda com, davant l'augment d'imatges-notícia i d'històries d'interès humà, els noticiaris televisius han cedit l'anàlisi i la interpretació dels fets, i amb això una part de la seva funció periodística, a altres formats informatius.
Grants: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2001-SGR-00165
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2005-SGR-00181
Note: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La tercera edició, corresponent al bienni 2003‒2004, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural SDG; la col·laboració de la Diputació de Barcelona, l'Institut d'Estudis Catalans i l'Oficina de Justificació de la Difusió (OJD); i com a subscriptors institucionals el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV) i RTVE-TVE Catalunya.
Note: En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2001-2004 (Referència de concessió 2001 SGR 00165); i per al període 2005-2008 (Referència de concessió 2005 SGR 00181).
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Series: Aldea Global, Documents; 2
Document: Capítol de llibre
Subject: Comunicació ; Catalunya ; Mitjans de Comunicació ; Televisió ; Formats televisius
Published in: Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 265-274, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/212542


10 p, 878.0 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > InCom-UAB – the Institute of Communication at the Autonomous University of Barcelona (UAB)
Books and collections > Book chapters

 Record created 2019-09-10, last modified 2023-10-30



   Favorit i Compartir