La imagen de Peña Nieto en Facebook
Guzmán Lázaro, Sandy (Universidad Autónoma Metropolitana)

Additional title: The Image of Pena Nieto in Facebook
Date: 2015
Abstract: El objetivo de este artículo es analizar la imagen que durante el proceso para la elección de presidente de la república mexicana (2012) proyectó el político Enrique Peña Nieto en la red social Facebook. Nos apoyamos en el concepto teórico de ethos, el cual proviene de la retórica aristotélica, sin embargo, nosotros retomamos la noción desde la perspectiva del lingüista francés Dominique Maingueneau, quien recupera parte de las nociones de la tradición helénica para analizar soportes audiovisuales; de igual manera, consideramos importante apoyarnos en algunos de los planteamientos sobre la imagen propuestos por Eliseo Verón.
Abstract: The purpose of this article is to analyze the image that during the Mexican presidential electoral process (2012) was projected by the politician Enrique Peña Nieto in the social network Facebook. We take the theoretical concept of ethos, which comes from the Aristotelian rhetoric, nevertheless, we chose the notion from the perspective of the french linguist Dominique Maingeneau, who recovers part of the notion of the Hellenic tradition to analyze audio-visual media, of equal way, we consider important to be support on some of the expositions about the imagen proposed be Eliseo Verón.
Rights: Tots els drets reservats
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Ethos ; Imagen ; Redes sociales ; Política digital ; Social networks ; Digital policy
Published in: DeSignis, Núm. 23 (Julio-Diciembre 2015) , p. 201-210, ISSN 2462-7259



10 p, 273.8 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > designis
Articles > Research articles

 Record created 2019-10-02, last modified 2019-10-21



   Favorit i Compartir