La llengua
Rico, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)

Imprint: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013
Abstract: Les dades sobre la difusió i l'audiència dels mitjans de comunicació en català confirmen que durant el bienni 2011-2012 es manté la tendència a l'alça respecte a anys anteriors a Catalunya, tot i que la presència del castellà continua essent superior a la del català, en especial en determinats àmbits (premsa esportiva, revistes, cinema). És notable l'increment del consum de premsa diària en català gràcies, sobretot, a un fet concret: l'aparició de la versió en català del diari de més difusió, La Vanguardia, que ha permès que més de la meitat dels lectors d'aquesta capçalera la llegeixin en català.
Grants: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2009/SGR-00615
Note: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La setena edició, corresponent al bienni 2011-2012, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya; el patrocini de Gas Natural Fenosa; la col·laboració científica del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (Fundacc); la subscripció institucional de l'Ajuntament de Barcelona, el Col·legi de Periodistes de Catalunya i la Societat Catalana de Comunicació (filial de l'Institut d'Estudis Catalans); i la col·laboració acadèmica de l'Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB)/URV/Diputació de Barcelona, l'Observatori de Polítiques de Comunicació (OPC InCom-UAB), i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB).
Note: En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2010-2013 (Referència de concessió 2009 SGR 00615).
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Series: Lexikon Informes; 3
Document: Capítol de llibre
Subject: Comunicació ; Catalunya ; Català en els mitjans de comunicació
Published in: Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 235-253, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/214051


19 p, 1.5 MB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > InCom-UAB – the Institute of Communication at the Autonomous University of Barcelona (UAB)
Books and collections > Book chapters

 Record created 2019-10-17, last modified 2023-09-27



   Favorit i Compartir