Espais comunicatius i llengua
Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)

Imprint: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2017
Abstract: La interpretació sobre els usos lingüístics en els espais comunicatius a Catalunya i el consum de mitjans de comunicació en català passa per resseguir els usos socials de la llengua (escola, universitat, sector judicial, comerç…) i el que es dona en els àmbits de la comunicació (mitjans tradicionals, mitjans digitals i indústries culturals). Llevat de la ràdio, d'alguns productes de la televisió i del món digital, els mitjans i productes culturals en català volten el 30−35% del consum a Catalunya. Aquest percentatge no correspon als parlants potencials de català (el coneixement de la llengua és del 80%) sinó als que usen preferentment la llengua catalana (el 34%). En un context plurilingüe i al costat de llengües fortes, cal protegir i prestigiar la llengua, buscar una oferta de qualitat i l'atractiu dels productes mediàtics i mantenir l'empenta digital.
Grants: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2014/SGR-1594
Note: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La novena edició, corresponent al bienni 2015-2016, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya; el patrocini de Gas Natural Fenosa; la subscripció institucional de la Societat Catalana de Comunicació (filial de l'Institut d'Estudis Catalans); i la col·laboració científica d'EGM Baròmetre Catalunya, comScore, InfoAdex, el Portal de la Comunicació (InCom-UAB), i l'Observatori de la Comunicació a Catalunya
Note: En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2014-2016 (Referència de concessió 2014 SGR 01594).
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Series: Lexikon Informes; 5
Document: Capítol de llibre
Subject: Comunicació ; Catalunya ; Català en els mitjans de comunicació
Published in: Informe de la comunicació a Catalunya, 2017, p. 23-36, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/214098


14 p, 899.6 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > InCom-UAB – the Institute of Communication at the Autonomous University of Barcelona (UAB)
Books and collections > Book chapters

 Record created 2019-10-17, last modified 2023-09-27



   Favorit i Compartir