La ràdio
Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)

Imprint: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2017
Abstract: L'anàlisi de la ràdio a Catalunya durant el bienni 2015-2016 mostra un panorama doble. D'una banda, i després d'anys de forta crisi, la situació econòmica del mitjà experimenta una millora: pugen lleugerament els ingressos publicitaris i l'ocupació del sector, tot i que ho fan partint d'una base molt baixa. De l'altra, continua la lenta davallada de l'audiència des del màxim del 2012. No obstant això, la població que escolta diàriament la ràdio a Catalunya se situa al voltant del 60%, un valor encara superior al registrat la dècada passada. En el terreny tecnològic, l'extensió de les noves eines i formats de distribució de continguts com les xarxes socials, les aplicacions, els continguts a la carta, la reproducció en temps real i les descàrregues és cada cop més important. Els grans operadors radiofònics han fet un pas més, tot i que encara incipient: la producció de continguts creats expressament per a la xarxa. Aquests nous continguts s'ofereixen als seus webs, que s'amplien per esdevenir punts de referència en el consum digital dels catalans i que comencen a traspassar de manera cada cop més evident les fronteres del mitjà en incorporar vídeo i text.
Grants: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2014/SGR-1594
Note: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La novena edició, corresponent al bienni 2015-2016, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya; el patrocini de Gas Natural Fenosa; la subscripció institucional de la Societat Catalana de Comunicació (filial de l'Institut d'Estudis Catalans); i la col·laboració científica d'EGM Baròmetre Catalunya, comScore, InfoAdex, el Portal de la Comunicació (InCom-UAB), i l'Observatori de la Comunicació a Catalunya
Note: En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2014-2016 (Referència de concessió 2014 SGR 01594).
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Series: Lexikon Informes; 5
Document: Capítol de llibre
Subject: Comunicació ; Catalunya ; Radio
Published in: Informe de la comunicació a Catalunya, 2017, p. 115-132, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/214098


18 p, 1.2 MB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > GRISS (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi / Grupo de Investigación en Imagen, Sonido y Síntesis)
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > InCom-UAB – the Institute of Communication at the Autonomous University of Barcelona (UAB)
Books and collections > Book chapters

 Record created 2019-10-17, last modified 2023-09-27



   Favorit i Compartir