Google Scholar: citations
L'experiència del projecte MicroMón a Catalunya, un cas de ciència ciutadana.
Llagostera Casas, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i Microbiologia)
Campoy Sánchez, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia)
Lope Pastor, Silvia (Universitat Pompeu Fabra. . Grup de Recerca Educativa en Ciències de la Salut (GRECS))

Additional title: The experiences of the Micromón project in Catalonia, a case of citizen science
Date: 2019
Abstract: Es presenta l'experiència de la implementació del projecte MicroMón a Catalunya. Es tracta d'una proposta de proveïment participatiu (crowdsourcing) que adopta una estratègia d'aprenentatge servei (ApS) que apropa la cultura científica i fomenta la vocació investigadora d'alumnes de 4t d'ESO i 1r de Batxillerat, alhora que contribueix a millorar la informació i la consciència ciutadana envers a la greu amenaça que representa, per a la salut pública mundial, la manca creixent d'antibiòtics efectius pel tractament de malalties infeccioses. En el projecte, estudiants de diferents graus del àmbit de les Biociències i de la Salut, acompanyats per professorat universitari especialista en Microbiologia, porten a les aules d'instituts i escoles un projecte de recerca real en el que es recullen i es sembren mostres de sòl en condicions estèrils per cercar, dins la diversitat bacteriana de la mostra, bacteris productors d'antibiòtics. En el present article s'analitzen també les respostes a qüestionaris dels diferents actors involucrats en el projecte així com les observacions realitzades durant les sessions de treball per avaluar el funcionament d'aquesta prova pilot.
Abstract: The experience of the MicoMón project's implementation in Catalonia is presented. This is a crowdsourcing proposal that adopts a learning service strategy which aims to increase the scientific culture and to encourage 4th ESO and 1st Baccalaureate students to pursue careers in science while it contributes to improve citizen information and awareness regarding one of the most important threats of global public health, the increasing decrease of effective antibiotics for the treatment of infectious diseases. In the project, students of different Biosciences and Health bachelor degrees accompanied by university Microbiology professors, bring to the high school classrooms a real research project that collects soil samples in sterile conditions and search, in the microbial diversity of the sample, for antibiotic producing bacteria. The present article also analyzes the answers to questionnaires from the different actors involved in the project, as well as, the observations made during the work sessions to evaluate the operation of this pilot test.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Ciència ciutadana ; Microbiologia ; Aprenentatge servei ; Resistència bacteriana als antibiòtics ; Citizen science ; Microbiology ; Learning-service ; Antibiotic bacterial resistance
Published in: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 44-51 (Ciència oberta al món) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n38-llagostera-campoy-lope
DOI: 10.5565/rev/ciencies.408


8 p, 521.3 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Ciències
Articles > Research articles

 Record created 2019-11-08, last modified 2019-11-13



   Favorit i Compartir