National quality assessment systems in the Nordic countries : developing a balance between external and internal needs?
Smeby, Jens-Christian
Stensaker, Bjørn

Fecha: 1999
Resumen: The article compares national quality assessment systems of higher education in Finland, Denmark, Sweden and Norway. The intention is to study whether there is a balance between internal institutional and external societal needs in the design and organisation of quality assessment systems. The study shows that the systems are highly adjusted to each country's specific governing strategy for higher education, and that these procedures so far have resulted in very incremental changes in the existing power structures of higher education.
Derechos: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Quality assessments ; Evaluation systems ; Higher education and the state ; Accountability
Publicado en: Higher education policy, vol. 12 n. 1 (1999) p. 3-14, ISSN 0952-8733



12 p, 716.2 KB
 Acceso restringido a la UAB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2024-12-07



   Favorit i Compartir