Google Scholar: citas,
L'ensenyament de la sintaxi atenent les intel·ligències múltiples
Ramon Sitjar, Margalida (Universitat de les Illes Balears)

Fecha: 2019
Resumen: Partint del pressupòsit que cal atorgar un nou enfocament a l'ensenyament de la sintaxi dins l'ESO, aquest article proposa redefinir-ne l'estudi i aplicar-hi la teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner. A més de presentar un marc teòric, oferim una seqüència didàctica per al'assignatura de Llengua catalana adreçada a alumnes de quart d'ESO de les Illes Balears, amb la qual volem demostrar que és possible introduir canvis perquè l'ensenyament de la sintaxi vagi en consonància amb el nou enfocament comunicatiu que el currículum oficial estableix per a les assignatures de llengua i literatura, a través de la reflexió metalingüística.
Resumen: Operating from the assumption that there needs to be a new approach to the teaching of syntax within secondary education, this article aims to redefine its study and introduce the application of the Multiple Intelligences theory by Howard Gardner. Along with a theoretical framework, we suggest a didactic sequence for the subject of Catalan language, addressed to fourth-year pupils of Compulsory Secondary Education (ESO) in the Balearic Islands. With this, we intend to demonstrate the plausibility of making adjustments to the current teaching of syntax through metalinguistic awareness that goes hand-in-hand with the new communicative approach (CLT) established in the language and literature national curriculum.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Sintaxi ; Reflexió metalingüística ; Intel·ligències múltiples ; Seqüència didàctica ; Syntax ; Metalinguistic awareness ; Multiple intelligences ; Didactic sequence
Publicado en: ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 117-136 (Articles) , ISSN 2565-0394

Adreça original: https://revistes.uab.cat/regroc/article/view/v2-n1-ramon
DOI: 10.5565/rev/regroc.45


20 p, 423.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2020-02-25, última modificación el 2021-08-07



   Favorit i Compartir