Web of Science: 17 citas, Scopus: 18 citas, Google Scholar: citas
On the competitive effects of divisionalization
Corchón, Luis C. (Universidad Carlos III de Madrid. Departamento de Economía)
González-Maestre, Miguel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)

Fecha: 2000
Resumen: In this paper, we assume that firms can create independent divisions which compete in quantities in a homogeneous good market. Assuming identical firms and constant returns to scale, we prove that the strategic interaction of firms yields Perfect Competition if the number of firms is beyond some critical level. Assuming a fixed cost per firm and an upper bound on the maximum number of divisions, we show that when this upper bound tends to infinity and the fixed cost tends to zero, market equilibrium may yield either Perfect Competition or a Natural Oligopoly.
Nota: Altres ajuts: DGICYT/PB93-0940
Nota: Altres ajuts: DGICYT/PB96-1192
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Materia: Divisionalization ; Oligopoly
Publicado en: Mathematical social sciences, Vol. 39 Núm. 1 (gener 2000) , p. 71-79, ISSN 0165-4896

DOI: 10.1016/S0165-4896(98)00047-X


Postprint
10 p, 392.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2020-03-30, última modificación el 2022-09-03



   Favorit i Compartir