On the competitive effects of divisionalization
Corchón, Luis C. (Universidad Carlos III de Madrid. Departamento de Economía)
González-Maestre, Miguel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
Fecha: |
2000 |
Resumen: |
In this paper, we assume that firms can create independent divisions which compete in quantities in a homogeneous good market. Assuming identical firms and constant returns to scale, we prove that the strategic interaction of firms yields Perfect Competition if the number of firms is beyond some critical level. Assuming a fixed cost per firm and an upper bound on the maximum number of divisions, we show that when this upper bound tends to infinity and the fixed cost tends to zero, market equilibrium may yield either Perfect Competition or a Natural Oligopoly. |
Nota: |
Altres ajuts: DGICYT/PB93-0940 |
Nota: |
Altres ajuts: DGICYT/PB96-1192 |
Derechos: |
Tots els drets reservats. |
Lengua: |
Anglès |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar |
Materia: |
Divisionalization ;
Oligopoly |
Publicado en: |
Mathematical social sciences, Vol. 39 Núm. 1 (gener 2000) , p. 71-79, ISSN 0165-4896 |
DOI: 10.1016/S0165-4896(98)00047-X
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos de investigaciónArtículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2020-03-30, última modificación el 2022-09-03