Web of Science: 0 citations, Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
Anscombe's Moral Epistemology and the Relevance of Wittgenstein's Anti-Scepticism
Wee, Michael (The Anscombe Bioethics Centre)

Additional title: L'epistemologia moral d'Anscombe i la rellevància de l'antiescepticisme de Wittgenstein
Additional title: La epistemología moral de Anscombe y la relevancia del antiescepticismo de Wittgenstein
Date: 2020
Abstract: Elizabeth Anscombe is well-known for her insistence that there are absolutely prohibited actions, though she is somewhat obscure about why this is so. Nonetheless, I contend in this paper that Anscombe is more concerned with the epistemology of absolute prohibitions, and that her thought on connatural moral knowledge - which resembles moral intuition - is key to understanding her thought on moral prohibitions. I shall identify key features of Anscombe's moral epistemology before turning to investigate its sources, examining the roots of connaturality in Aquinas and comparing it with rationalist ethical intuitionism, which Anscombe differs from in rejecting "good" as a simple, non-natural property. I then develop a two-stage argument about absolute prohibition: The first will be loosely Thomistic, while the second will suggest how Anscombe's absolute prohibitions can be seen as a continuation of Wittgenstein's anti-scepticism in On Certainty. I develop an account of absolute prohibitions as a form of Wittgensteinian hinge proposition - they are not the conclusions of deductive arguments, but the foundations for intelligibility in action.
Abstract: Elizabeth Anscombe és coneguda per la seva insistència que hi ha accions absolutament prohibides, tot i que no està molt segura de per què és així. No obstant això, sostinc en aquest article que Anscombe està més preocupada per l'epistemologia de les prohibicions absolutes, i que el seu pensament sobre el coneixement moral connatural, que s'assembla a la intuïció moral, és clau per comprendre el seu pensament sobre les prohibicions morals. Identificaré les característiques clau de l'epistemologia moral d'Anscombe abans de passar a investigar-ne les fonts, examinar les arrels de la connaturalitat en Tomàs d'Aquino i comparar-la amb l'intuïcionisme eticoracionalista, del qual Anscombe difereix en rebutjar el "bé" com una propietat simple, no natural. Després desenvolupo un argument de dues etapes sobre la prohibició absoluta: el primer serà poc tomista, mentre que el segon suggerirà que les prohibicions absolutes d'Anscombe poden veure's com una continuació de l'antiescepticisme de Wittgenstein a <em>On Certainty</em>. Desenvolupo una explicació de les prohibicions absolutes com una forma de la proposta de la frontissa de Wittgenstein: no són les conclusions dels arguments deductius, sinó els fonaments de la intel·ligibilitat en l'acció.
Abstract: Elizabeth Anscombe es conocida por su insistencia en que hay acciones absolutamente prohibidas, aunque no está muy segura de por qué es así. No obstante, sostengo en este artículo que Anscombe está más preocupada por la epistemología de las prohibiciones absolutas, y que su pensamiento sobre el conocimiento moral connatural, que se asemeja a la intuición moral, es clave para comprender su pensamiento sobre las prohibiciones morales. Identificaré las características clave de la epistemología moral de Anscombe antes de pasar a investigar sus fuentes, examinar las raíces de la connaturalidad en Tomás de Aquino y compararla con el intuicionismo ético-racionalista, del que Anscombe difiere al rechazar el "bien" como una propiedad simple, no natural. Luego desarrollo un argumento de dos etapas sobre la prohibición absoluta: el primero será poco tomista, mientras que el segundo sugerirá que las prohibiciones absolutas de Anscombe pueden verse como una continuación del antiescepticismo de Wittgenstein en On Certainty. Desarrollo una explicación de las prohibiciones absolutas como una forma de la propuesta de la bisagra de Wittgenstein: no son las conclusiones de los argumentos deductivos, sino los fundamentos de la inteligibilidad en la acción.
Abstract: Elizabeth Anscombe és coneguda per la seva insistència que hi ha accions absolutament prohibides, tot i que no està molt segura de per què és així. No obstant això, sostinc en aquest article que Anscombe està més preocupada per l'epistemologia de les prohibicions absolutes, i que el seu pensament sobre el coneixement moral connatural, que s'assembla a la intuïció moral, és clau per comprendre el seu pensament sobre les prohibicions morals. Identificaré les característiques clau de l'epistemologia moral d'Anscombe abans de passar a investigar-ne les fonts, examinar les arrels de la connaturalitat en Tomàs d'Aquino i comparar-la amb l'intuïcionisme eticoracionalista, del qual Anscombe difereix en rebutjar el "bé" com una propietat simple, no natural. Després desenvolupo un argument de dues etapes sobre la prohibició absoluta: el primer serà poc tomista, mentre que el segon suggerirà que les prohibicions absolutes d'Anscombe poden veure's com una continuació de l'antiescepticisme de Wittgenstein a On Certainty. Desenvolupo una explicació de les prohibicions absolutes com una forma de la proposta de la frontissa de Wittgenstein: no són les conclusions dels arguments deductius, sinó els fonaments de la intel·ligibilitat en l'acció.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Tractatus ; On certainty ; Connatural knowledge ; Virtue ethics ; Ethical intuitionism ; Aquinas ; Natural law ; Hinge propositions ; Coneixement connatural ; Ètica de la virtut ; "Modern moral philosophy" ; Intuïcionisme ètic ; Tomàs d'Aquino ; Llei natural ; Proposta frontissa ; Conocimiento connatural ; Ética de la virtud ; Filosofía moral moderna ; Intuicionismo ético ; Tomás de Aquino ; Ley natural ; Propuesta bisagra
Published in: Enrahonar, Vol. 64 (2020) , p. 81-100, ISSN 2014-881X

Adreça original: https://revistes.uab.cat/enrahonar/article/view/v64-wee
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Enrahonar/article/view/370872
DOI: 10.5565/rev/enrahonar.1277


20 p, 133.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enrahonar
Articles > Research articles

 Record created 2020-04-01, last modified 2024-04-03



   Favorit i Compartir