Fons d'identitat : com fer significativa la pràctica escolar en entorns d'exclusió social
Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
Zhang-Yu, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
García-Díaz, Sarai (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
Camps-Orfila, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
Marín-Suazo, Carolayn (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
García-Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))

Título variante: Fondos de identidad : cómo hacer significativa la práctica escolar en entornos de exclusión social
Fecha: 2020
Resumen: Les estratègies de recerca-acció, basades en els Fons de Coneixement (FdC) i els Fons d'Identitat (FdI), s'orienten a la construcció d'una escola inclusiva mitjançant la connexió de l'esfera familiar i comunitària amb l'escolar, propiciant l'aprenentatge significatiu en entorns on el fracàs i l'abandonament escolar són endèmics. Dos equips de la UAB i la UdG mantenen un projecte conjunt que, al mateix temps que desenvolupa la recerca en aquest camp, promou la implicació de la comunitat universitària en el canvi social i educatiu en col·laboració amb les administracions locals i les escoles, i mobilitzant l'alumnat universitari en programes d'Aprenentatge Servei (ApS).
Resumen: Las estrategias de investigación-acción, basadas en los Fondos de Conocimiento (FdC) y los Fondos de Identidad (FdI), se orientan a la construcción de una escuela inclusiva mediante la conexión de la esfera familiar y comunitaria con la escolar, propiciando el aprendizaje significativo en entornos donde el fracaso y abandono escolar son endémicos. Dos equipos de la UAB y la UdG mantienen un proyecto conjunto que, al mismo tiempo que desarrolla la investigación en este campo, promueve la implicación de la comunidad universitaria en el cambio social y educativo en colaboración con las administraciones locales y las escuelas, y movilizando el alumnado universitario en programas de Aprendizaje Servicio (ApS).
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català i Castellà
Documento: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicado en: UAB divulga, Maig 2020, ISSN 2014-6388



Català
3 p, 471.1 KB

Español
3 p, 452.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > UAB Divulga
Artículos > Artículos de divulgación

 Registro creado el 2020-05-11, última modificación el 2023-10-01



   Favorit i Compartir