Resum: |
Aquesta recerca està organitzada en sis capítol. El primer capítol presenta els orígens que em van portar a indagar sobre el concepte de participació que han construït els alumnes de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras. I seguidament es presenta el disseny de la recerca amb els objectius, els supòsits i preguntes que han guiat el desenvolupament de la investigació. El segon capítol analitza la presència del concepte de participació en el currículum de la Generalitat de Catalunya i els àmbits d'ensenyament i aprenentatge que els centres educatius podrien considerar en el moment de dissenyar la inclusió de la participació en el seu projecte educatiu. El marc teòric es presenta en el tercer capítol, organitzat en dos apartats. El primer recull el concepte de participació proposat per diferents autors que s'ubiquen en l'àmbit educatiu. I el segon apartat sintetitza què s'entén per representacions socials, ja que és l'àmbit d'estudi d'aquesta recerca. El quart capítol descriu el marc metodològic, per la qual cosa, es descriu el context i la mostra de la recerca, així com els instruments de la recerca (qüestionari, entrevista grupal i notes de camp). El penúltim capítol presenta els resultats obtinguts i els analitza i interpreta tenint en compte el marc teòric construït prèviament. El sisè i darrer capítol estructura les conclusions tenint en compte els elements del disseny de la recerca, és a dir, preguntes, objectius, supòsits i metodologia. Finalment, s'acaba amb unes breus propostes per a futures recerques. |