GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials)

GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials) és un grup d'investigació de la Universitat Autònoma de Barcelona, reconegut per l'AQU (2017 SGR 1600) i dirigit per Antoni Santisteban Fernández de la Unitat Departamental de Didàctica de les Ciències Socials de la UAB.
GREDICS desenvolupa actualment projectes de recerca nacionals i internacionals sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials, la història i la geografia, així com sobre l'educació per a la ciutadania global, l'educació per a la justícia social, la literacitat crítica en els estudis socials, la visibilització de persones i grups invisibles en l'ensenyament de les ciències socials i la construcció de contra-relats de l'odi. Aquests projectes pretenen aportar informació per a la innovació en l'ensenyament, ja sigui a través de propostes educatives, de materials curriculars o de la millora de la formació del professorat de ciències socials, geografia i història.

 

Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2019-01-07
14:51
91 p, 1.1 MB Com ens pensem? Protagonistes de l’ensenyament de les ciències socials i la formació del pensament històric, geogràfic i social / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2015
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XII : 2015  
2019-01-07
14:49
68 p, 1.8 MB Les competències per ensenyar, les competències per aprendre ciències socials, geografia i història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2011
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, VIII : 2011  
2019-01-07
14:47
75 p, 425.3 KB Les Qüestions Socialment Vives i l'ensenyament de les Ciències Socials, la Geografia i la Història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2010
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, VII : 2010  
2019-01-07
13:15
150 p, 3.7 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
2019-01-07
13:13
67 p, 1022.0 KB Què està passat al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2017
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XIV : 2017  
2019-01-07
13:09
124 p, 1.0 MB Repensar l'ensenyament i l'aprenentatge de l'espai geogràfic i del temps històric en temps de crisi / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2013
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, X : 2013  
2019-01-07
13:07
63 p, 398.7 KB La construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2009
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, VI : 2009  
2019-01-07
13:05
47 p, 200.8 KB L'educació per a la ciutadania i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2008
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, V : 2008  
2019-01-07
13:03
26 p, 241.2 KB La recerca sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la memòria històrica / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2007
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, IV : 2007  
2018-12-21
16:56
12 p, 3.8 MB La presencia del patrimonio cultural en los libros de texto de la ESO en Cataluña / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo pretendemos analizar la presencia y el tratamiento didáctico del patrimonio cultural en los libros de texto de algunas editoriales de Cataluña, en la ESO. La investigación que enmarca este articulo pretende conocer qué se considera patrimonio cultural en la enseñanza y qué y cómo se enseña. [...]
2005
Investigación en la escuela, Núm. 56 (2005) , p. 55-66