GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials)

GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials) és un grup d'investigació de la Universitat Autònoma de Barcelona, reconegut per l'AQU (2017 SGR 1600) i dirigit per Antoni Santisteban Fernández de la Unitat Departamental de Didàctica de les Ciències Socials de la UAB.
GREDICS desenvolupa actualment projectes de recerca nacionals i internacionals sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials, la història i la geografia, així com sobre l'educació per a la ciutadania global, l'educació per a la justícia social, la literacitat crítica en els estudis socials, la visibilització de persones i grups invisibles en l'ensenyament de les ciències socials i la construcció de contra-relats de l'odi. Aquests projectes pretenen aportar informació per a la innovació en l'ensenyament, ja sigui a través de propostes educatives, de materials curriculars o de la millora de la formació del professorat de ciències socials, geografia i història.

 

Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2020-05-22
21:42
125 p, 1.6 MB Què entén l'alumnat d'educació secundària per participació? Anàlisi de les representacions socials sobre el concepte de participació de l'alumnat de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras / Bosch Mestres, Dolors ; González Monfort, Neus, supervisor acadèmic ; Pagès, Joan (Pagès Blanch), supervisor acadèmic
Aquesta recerca està organitzada en sis capítol. El primer capítol presenta els orígens que em van portar a indagar sobre el concepte de participació que han construït els alumnes de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras. [...]
2012  
2020-03-31
17:16
54 p, 41.0 MB Decàleg de criteris de justícia global per a la valoració i l'elaboració de materials curriculars de ciències socials / Massip, Mariona ; Barbeito, Cécile ; Bartolomé, Sònia ; González Monfort, Neus ; Santisteban, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
La publicació que teniu entre mans defineix deu perspectives bàsiques per al disseny i anàlisi de materials curriculars. Per cadascuna d'aquestes deu perspectives es defineixen criteris bàsics amb l'objectiu de promoure, de forma més transversal i consistent, els valors, continguts i metodologies de l'educació per a la justícia global, amb els Drets humans com a horitzó permanent. [...]
Bellaterra GREDICS-Escola de Cultura de Pau 2020  
2020-03-18
19:32
2 p, 711.8 KB Construir la democràcia en temps d'incertesa. El paper de l'ensenyament de les Ciències Socials, la Geografia i la Història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2020
Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XVII : 2020  
2020-03-18
12:29
135 p, 7.0 MB Construir la democràcia en temps d'incertesa. El paper de l'ensenyament de les Ciències socials, la geografia i la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Dossier de resums.
2020
Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XVII : 2020  
2020-03-16
20:19
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
2019-11-07
17:21
7 p, 1.0 MB Ciudadanía global, humanismo radical e invisibles / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
2019-11-07
17:19
8 p, 1.0 MB (Contra)relatos del odio / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
2019-11-07
17:16
9 p, 1.4 MB Literacidad crítica y posverdad / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Investigación sobre las representaciones sociales de estudiantes universitarios en la formación inicial del profesorado.
2018  
2019-03-15
13:42
33 p, 1.6 MB Podem conviure persones de diferents cultures? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les semblances i diferències entre l'islamisme, el judaisme i el cristianisme. Reflexionar sobre la possibilitat de convivència i l'aparició de conflictes entre diferents cultures. Diferenciar entre convivència, coexistència i conveniència i posicionar-se respecte la situació més adequada.
2007  
2019-03-14
17:49
59 p, 9.2 MB Límits, fronteres i murs / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir els conceptes de límit, frontera i mur. Identificar quina ha estat l'evolució històrica dels murs. Observar la distribució territorial dels murs arreu del món. treballar amb profunditat diferents murs. [...]
2010