GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials)

GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials) és un grup d'investigació de la Universitat Autònoma de Barcelona, reconegut per l'AQU (2017 SGR 1600) i dirigit per Antoni Santisteban Fernández de la Unitat Departamental de Didàctica de les Ciències Socials de la UAB.
GREDICS desenvolupa actualment projectes de recerca nacionals i internacionals sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials, la història i la geografia, així com sobre l'educació per a la ciutadania global, l'educació per a la justícia social, la literacitat crítica en els estudis socials, la visibilització de persones i grups invisibles en l'ensenyament de les ciències socials i la construcció de contra-relats de l'odi. Aquests projectes pretenen aportar informació per a la innovació en l'ensenyament, ja sigui a través de propostes educatives, de materials curriculars o de la millora de la formació del professorat de ciències socials, geografia i història.

 

Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2019-03-15
13:42
33 p, 1.6 MB Podem conviure persones de diferents cultures? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les semblances i diferències entre l'islamisme, el judaisme i el cristianisme. Reflexionar sobre la possibilitat de convivència i l'aparició de conflictes entre diferents cultures. Diferenciar entre convivència, coexistència i conveniència i posicionar-se respecte la situació més adequada.
2007  
2019-03-14
17:49
59 p, 9.2 MB Límits, fronteres i murs / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir els conceptes de límit, frontera i mur. Identificar quina ha estat l'evolució històrica dels murs. Observar la distribució territorial dels murs arreu del món. treballar amb profunditat diferents murs. [...]
2010  
2019-02-27
18:01
17 p, 615.0 KB La dictadura (1939-1975) i la democràcia (1978-2007) a Espanya / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les característiques de la dictadura i la democràcia a Espanya. Analitzar les causes que van comportar la fi de la dictadura del General Franco. Explicar i justificar perquè es va passar d'una dictadura a una democràcia.
2006  
2019-02-27
16:48
38 p, 2.6 MB Les migracions, un fenòmen nou? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar els moviments migratoris del món al llarg de la història; Analitzar les causes i conseqüències de la immigració a Catalunya als anys 60 i a l'actualitat i identificar les semblances entre les diferents etapes; Reflexionar sobre el concepte d'identitat vinculat al que implica la immigració; Construir una narració que expressi la perspectiva que es té sobre el fet migratori i la interculturalitat.
UAB , 2008  
2019-02-27
16:33
23 p, 1.3 MB Les migracions a Catalunya a mitjans del segle XX / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les causes que fan que les persones migrants tinguin unes feines determinades; Analitzar els canvis produïts a la ciutat de Terrassa des del segle XX fins l'actualitat, identificar-ne les causes i elaborar una projecció de futur; Reflexionar sobre les causes i conseqüències de la immigració a Catalunya al segle XX i a l'actualitat.
UAB , 2006  
2019-02-27
16:23
44 p, 4.0 MB Per què van marxar? Causes de l'exili / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar i valorar les persones o col·lectius que decideixen exiliar-se; Comparar les diferents interpretacions històriques que existeixen d'un fet o fenomen històric; Construir un text interpretatiu sobre les causes de l'exili per després elaborar-ne un vídeo.
UAB , 2009  
2019-02-25
13:10
112 p, 969.0 KB El futur comença ara mateix. L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Dossier de resums.
2019
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XVI : 2019  
2019-02-18
19:37
2 p, 15.1 MB El futur comença ara mateix. L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2019
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XVI : 2019  
2019-02-13
22:03
33 p, 261.3 KB Futuros posibles de la investigación en didáctica de la historia : aportaciones al debate / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Con este artículo se pretende participar en un debate abierto sobre la situación de desconcierto, pero también de optimismo, que se vive en la actualidad en el campo de la investigación y de la enseñanza de las ciencias sociales. [...]
2006
Reseñas de enseñanza de la historia, Núm. 4 (2006) , p. 101-122  
2019-02-13
22:03
35 p, 510.4 KB Las representaciones de los estudiantes sobre la temporalidad y la HRP en la formación inicial del profesorado de historia. Aportes de una investigación / Jara, Miguel Ángel ; Santisteban, Antoni
La investigación en la didáctica de la historia se ha visto incrementada en los últimos años con una gran diversidad de aportaciones. Estas aportaciones han sido realizadas por investigadores de campos muy diversos. [...]
Research in teaching of history has been increased in recent years with a great diversity of contributions. These contributions have been conducted by researchers from fields very different. The investigation that we presented tries to respond to the need for a model of research, in this case, we cater to one of the fields of the teaching of history and social sciences. [...]

2010
Reseñas de enseñanza de la historia, Núm. 8 (2010) , p. 71-105