GREDICS (Grupo de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales)

GREDICS (Grupo de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales) es un grupo de investigación de la Universitat Autònoma de Barcelona, reconocido por la AQU (2017 SGR 1600) y dirigido por Antoni Santisteban Fernández de la Unidad Departamental de Didáctica de las Ciencias Sociales de la UAB.
GREDICS desarrolla actualmente proyectos de investigación nacionales e internacionales sobre la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales, la historia y la geografía, así como sobre la educación para la ciudadanía global, la educación para la justicia social, la literacidad crítica en los estudios sociales, la visibilización de personas y grupos invisibles en la enseñanza de las ciencias sociales y la construcción de contra-relatos del odio. Estos proyectos pretenden aportar información para la innovación en la enseñanza, ya sea a través de propuestas educativas, de materiales curriculares o de la mejora de la formación del profesorado de ciencias sociales, geografía e historia.

 

Estadísticas de uso Los más consultados
Últimas adquisiciones:
2020-05-22
21:42
125 p, 1.6 MB Què entén l'alumnat d'educació secundària per participació? Anàlisi de les representacions socials sobre el concepte de participació de l'alumnat de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras / Bosch Mestres, Dolors ; González Monfort, Neus, supervisor acadèmic ; Pagès, Joan (Pagès Blanch), supervisor acadèmic
Aquesta recerca està organitzada en sis capítol. El primer capítol presenta els orígens que em van portar a indagar sobre el concepte de participació que han construït els alumnes de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras. [...]
2012  
2020-03-31
17:16
54 p, 41.0 MB Decàleg de criteris de justícia global per a la valoració i l'elaboració de materials curriculars de ciències socials / Massip, Mariona ; Barbeito, Cécile ; Bartolomé, Sònia ; González Monfort, Neus ; Santisteban, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
La publicació que teniu entre mans defineix deu perspectives bàsiques per al disseny i anàlisi de materials curriculars. Per cadascuna d'aquestes deu perspectives es defineixen criteris bàsics amb l'objectiu de promoure, de forma més transversal i consistent, els valors, continguts i metodologies de l'educació per a la justícia global, amb els Drets humans com a horitzó permanent. [...]
Bellaterra GREDICS-Escola de Cultura de Pau 2020  
2020-03-18
19:32
2 p, 711.8 KB Construir la democràcia en temps d'incertesa. El paper de l'ensenyament de les Ciències Socials, la Geografia i la Història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2020
Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XVII : 2020  
2020-03-18
12:29
135 p, 7.0 MB Construir la democràcia en temps d'incertesa. El paper de l'ensenyament de les Ciències socials, la geografia i la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Dossier de resums.
2020
Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XVII : 2020  
2020-03-16
20:19
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
2019-11-07
17:21
7 p, 1.0 MB Ciudadanía global, humanismo radical e invisibles / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
2019-11-07
17:19
8 p, 1.0 MB (Contra)relatos del odio / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
2019-11-07
17:16
9 p, 1.4 MB Literacidad crítica y posverdad / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Investigación sobre las representaciones sociales de estudiantes universitarios en la formación inicial del profesorado.
2018  
2019-03-15
13:42
33 p, 1.6 MB Podem conviure persones de diferents cultures? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les semblances i diferències entre l'islamisme, el judaisme i el cristianisme. Reflexionar sobre la possibilitat de convivència i l'aparició de conflictes entre diferents cultures. Diferenciar entre convivència, coexistència i conveniència i posicionar-se respecte la situació més adequada.
2007  
2019-03-14
17:49
59 p, 9.2 MB Límits, fronteres i murs / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir els conceptes de límit, frontera i mur. Identificar quina ha estat l'evolució històrica dels murs. Observar la distribució territorial dels murs arreu del món. treballar amb profunditat diferents murs. [...]
2010