GREDICS (Research Group on Social Sciences Education)

GREDICS (Research Group on Social Sciences Education) is a research group of the Universitat Autònoma de Barcelona, recognized by the AQU (2017 SGR 1600) and leaded by Antoni Santisteban Fernández from the Section of Socials Sciences Education of UAB. GREDICS is developing national and international research projects regarding teaching and learning social studies, history and geography, global citizenship education, education for social justice, critical literacy in social studies, make visible people and social groups that are socially invisible and the setting up of counter hate speech discourses. These projects have the aim to gather information for teaching innovation, either by creating new teaching approaches, new teaching resources or by improving the teacher's training of social studies, geography and history.

 

Usage statistics Most popular
Latest additions:
2020-05-22
21:42
125 p, 1.6 MB Què entén l'alumnat d'educació secundària per participació? Anàlisi de les representacions socials sobre el concepte de participació de l'alumnat de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras / Bosch Mestres, Dolors ; González Monfort, Neus, supervisor acadèmic ; Pagès, Joan (Pagès Blanch), supervisor acadèmic
Aquesta recerca està organitzada en sis capítol. El primer capítol presenta els orígens que em van portar a indagar sobre el concepte de participació que han construït els alumnes de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras. [...]
2012  
2020-03-31
17:16
54 p, 41.0 MB Decàleg de criteris de justícia global per a la valoració i l'elaboració de materials curriculars de ciències socials / Massip, Mariona ; Barbeito, Cécile ; Bartolomé, Sònia ; González Monfort, Neus ; Santisteban, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
La publicació que teniu entre mans defineix deu perspectives bàsiques per al disseny i anàlisi de materials curriculars. Per cadascuna d'aquestes deu perspectives es defineixen criteris bàsics amb l'objectiu de promoure, de forma més transversal i consistent, els valors, continguts i metodologies de l'educació per a la justícia global, amb els Drets humans com a horitzó permanent. [...]
Bellaterra GREDICS-Escola de Cultura de Pau 2020  
2020-03-18
19:32
2 p, 711.8 KB Construir la democràcia en temps d'incertesa. El paper de l'ensenyament de les Ciències Socials, la Geografia i la Història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2020
Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XVII : 2020  
2020-03-18
12:29
135 p, 7.0 MB Construir la democràcia en temps d'incertesa. El paper de l'ensenyament de les Ciències socials, la geografia i la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Dossier de resums.
2020
Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XVII : 2020  
2020-03-16
20:19
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
2019-11-07
17:21
7 p, 1.0 MB Ciudadanía global, humanismo radical e invisibles / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
2019-11-07
17:19
8 p, 1.0 MB (Contra)relatos del odio / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
2019-11-07
17:16
9 p, 1.4 MB Literacidad crítica y posverdad / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Investigación sobre las representaciones sociales de estudiantes universitarios en la formación inicial del profesorado.
2018  
2019-03-15
13:42
33 p, 1.6 MB Podem conviure persones de diferents cultures? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les semblances i diferències entre l'islamisme, el judaisme i el cristianisme. Reflexionar sobre la possibilitat de convivència i l'aparició de conflictes entre diferents cultures. Diferenciar entre convivència, coexistència i conveniència i posicionar-se respecte la situació més adequada.
2007  
2019-03-14
17:49
59 p, 9.2 MB Límits, fronteres i murs / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir els conceptes de límit, frontera i mur. Identificar quina ha estat l'evolució històrica dels murs. Observar la distribució territorial dels murs arreu del món. treballar amb profunditat diferents murs. [...]
2010