Scopus: 0 citas, Google Scholar: citas
Nota de l'editor : Llegir el món per escriure el futur: educació crítica per enfrontar els problemes contemporanis
Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja)

Título variante: Editor's note : Read the world to write the future: critical education to address contemporary issues
Título variante: Nota del editor : Leer el mundo para escribir el futuro: educación crítica para afrontar los problemas contemporáneos
Título variante: Note de l'éditeur : Lire le monde pour écrire l'avenir : Éducation critique pour faire face aux problèmes contemporains
Fecha: 2021
Resumen: La didàctica de les ciències socials i la didàctica de la llengua i la literatura estan unides per un fort vincle que es remunta a l'origen d'ambdues àrees. El desenvolupament del pensament crític i de la literacitat crítica ha estat -i segueix sent- un dels elements centrals de les seves línies de recerca. Aquestes sempre han tingut en l'horitzó la formació d'una ciutadania global, reflexiva i crítica, capaç de desmantellar els relats de l'odi presents en els mitjans i en les xarxes socials, llegint més enllà de les línies i de les fonts d'informació, i analitzant textos, imatges, vídeos, i altres productes culturals per tal d' identificar ideologies i poder comprendre i enfrontar els problemes socials passats i presents, i projectar-se cap al futur.
Resumen: Social sciences education and language and literature education are bonded by a strong link that goes back to the origins of both areas. The development of critical thinking and critical literacy has been -and continues to be- one of the key elements of these research lines. Both have always had on the horizon a global, reflective, and critical citizenship education, capable of dismantling hate narratives present in the media and on social networks by reading beyond the lines and the sources of information, analyzing texts, images, videos, and other cultural products in order to identify ideologies and be able to understand and face past and current social issues, projecting themselves into the future.
Resumen: La didáctica de las ciencias sociales y la didáctica de la lengua y la literatura están unidas por un fuerte vínculo que se remonta al origen de ambas áreas. El desarrollo del pensamiento crítico y de la literacidad crítica ha sido -y sigue siendo- uno de los elementos centrales de sus líneas de investigación. Estas siempre han tenido en el horizonte la formación de una ciudadanía global, reflexiva y crítica, capaz de desmantelar los relatos del odio presentes en los medios y en las redes sociales, leyendo más allá de las líneas y de las fuentes de información, y analizando textos, imágenes, vídeos, y otros productos culturales con el fin de identificar ideologías y poder comprender y enfrentar los problemas sociales pasados ​​y presentes, y proyectarse hacia el futuro.
Resumen: La didactique des sciences sociales et la didactique du langage et de la littérature sont liées par un lien fort qui remonte aux origines des deux domaines. Le développement de la pensée critique et de la littératie critique a été - et continue d'être - l'un des éléments centraux de ses axes de recherche. Celles-ci ont toujours eu à l'horizon la formation d'une citoyenneté globale, réflexive et critique, capable de démanteler les histoires de haine présentes dans les médias et sur les réseaux sociaux, de lire au-delà des lignes et des sources d'information, et d'analyser des textes, images, vidéos, et d'autres produits culturels afin d'identifier les idéologies et de pouvoir comprendre et affronter les problèmes sociaux passés et présents, et se projeter dans l'avenir.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, Castellà i Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Literacitat crítica ; Contrarelats de l'odi ; Ciutadania global ; Didàctica de les ciències socials ; Critical literacy ; Counter-hate speech ; Global citizenship ; Social sciences education ; Literacidad crítica ; Contrarrelatos del odio ; Ciudadanía global ; Didáctica de las ciencias sociales ; Alphabétisation critique ; Contre-histoires de haine ; Citoyenneté mondiale ; Didactique des sciences sociales
Publicado en: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e982 (Editors' Note) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v14-n2-castellvi-mata1
DOI: 10.5565/rev/jtl3.982


25 p, 333.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > GREDICS (Grupo de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales)
Artículos > Artículos publicados > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2021-07-21, última modificación el 2023-09-04



   Favorit i Compartir