Google Scholar: citas,
10 ideas to include the RRI perspective in STEM education
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Perelló, Josep (Universitat de Barcelona. Institut de Recerca en Sistemes Complexos)
Bonhoure, Isabelle (Universitat de Barcelona. Institut de Recerca en Sistemes Complexos)

Fecha: Barcelona, 2017
Descripción: 36 pàg.
Resumen: The report includes in its first section RRI: A short introduction a brief summary about what RRI is and which are its antecedents. In the second section RRI in STEM education: What and why? a discussion about why including RRI perspective in STEM education is important and what implications would this new perspective imply. In the latter section, a more nuanced definition is proposed than is hitherto available of STEM education pillar. Finally, the last section 10 ideas to include the RRI perspective in STEM education offers a useful guide of ten big ideas about how RRI perspective could be brought to STEM Education, considering the pillars and processes that characterize the RRI paradigm and linking the big ideas with the several methodologies in STEM education.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Informe
Materia: RRI perspective ; STEM education

DOI: 10.5281/zenodo.1303805


37 p, 2.1 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Centro de Investigación para la Educación Científica y Matemática (CRECIM)
Documentos de investigación > Informes de proyectos

 Registro creado el 2020-05-27, última modificación el 2022-10-22



   Favorit i Compartir