Google Scholar: citations
Concepciones y prácticas de aula de profesores de ciencias, en formación inicial de primaria y secundaria
Mellado Jiménez, Vicent (Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas)

Date: 1996
Abstract: The present article describes a research carried out with four student teachers of primary and secondary science education. The preservice teachers' conceptions of the nature of science and learning and teaching of science were analyzed and compared with their classroom practice when teaching science lessons. Transfer of the conceptions to the classroom was not immediate and there was influence from other factors. Lastly the implications of the research for teacher education are discussed.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Filosofia de la ciència ; Història de la ciència ; Aprenentatge de les ciències ; Naturalesa de les ciències ; Didàctica de les ciències
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 289-302, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21460
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v14-n3-mellado
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4205


14 p, 808.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-18, last modified 2022-07-22



   Favorit i Compartir