Concepciones de futuros profesores del primer ciclo de primaria sobre la naturaleza de la ciencia : contribuciones de la formación inicial
Thomaz, M. F.
Cruz, M. N.
Martins, I. P.
Cachapuz, Antonio F.

Fecha: 1996
Resumen: Research studies have showen that the image of science that students construct during their formal learning is strongly influenced by the teacher's conceptions about the nature of scientific knowledge. It is then fundamental to investigate the impact of initial teacher's education in the development of those conceptions in future teachers. The aim of this article is to present a study about the contribution of the three year initial teacher education, of basic education teachers (1st cycle - 6/10 years olds), in the development of their conceptions about the nature of science. The results show that the initial teacher education, as it has been developed in teacher training institutions, does not significantly influence the ideas held by future teachers about the nature of science.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Ensenyament formal ; Perspectiva constructivista del procés d'ensenyament-aprenentatge ; Coneixement científic ; Pluralisme metodològic ; Lleis científiques ; Ciència-Societat
Publicado en: Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 315-322, ISSN 0212-4521

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21462


8 p, 438.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2007-12-18, última modificación el 2018-07-14



   Favorit i Compartir