Google Scholar: citations
¿Cuándo un contenido académico tiene significado para el alumno? Implicaciones didácticas
Jiménez Gómez, Emma
Marín Martínez, Nicolás

Date: 1996
Abstract: The importance of identifying the prior ideas of students on a given content is based, among other reasons, on the need to accommodate the teaching processes to the cognitive peculiarities of the pupils. However, individuals tend to develop ideas or conceptions only for some academic purpose, that is to say for those that are meaningful to them. Hence the need to establish some observable criterion that permits classification of the content teaching purpose by their degree of meaning level, whose science education interest resides in the utilization of accepted teaching techniques with the said meaning level.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Esquema d'assimilació ; Continguts acadèmics ; Conceptes significatius ; Criteri de significació ; Concepte de ddpe
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 323-330, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21463
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v14-n3-jimenez-marin
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4208


8 p, 433.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-18, last modified 2022-02-19



   Favorit i Compartir