Introducción a la genética en la enseñanza secundaria y bachillerato : II. ¿Resolución de problemas o realización de ejercicios?
Ayuso, G. E. (I. B. Molina de Segura (Murcia))
Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia. Facultad de Educación)
Abellán, T. (Instituto de Enseñanza Secundaria de Bullas (Murcia))
Date: |
1996 |
Abstract: |
In this paper we analize the level of knowledge students have at different educational levels (15-18 years), about some basic concepts related to genetic inheritance. The strategies developed by students when solving, successfully, genetic problems have also been studied. The results show the difficulties in learning through problem-solving activities. Consequently, very often, their posings (even those of cause-effect approach) allow them to find the right solution by applying the correspondent algorithm. As a conclusion, some suggestions to change the students' position on genetic problems are presented. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Problemes de genètica ;
Disseny experimental ;
Genètica humana ;
Plantejaments efecte-causa ;
Model d'herència biològica ;
Ús d'algoritmes ;
Meiosis |
Published in: |
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 127-142, ISSN 2174-6486 |
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v14-n2-ayuso-banet-abellan
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21442
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4219
The record appears in these collections:
Articles >
Published articles >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Research articles
Record created 2007-12-19, last modified 2022-02-19