Dificultades en la enseñanza-aprendizaje de los problemas de física y química : I. Opiniones del alumno
Oñorbe de Torre, A. (IB Emilia Pardo Bazán)
Sánchez Jiménez, J. M. (Universidad de Alcalá de Henares. Departamento de Química Física)

Fecha: 1996
Resumen: Analysing the ideas with which teachers and pupils confront problems in physics and chemistry. The starting point for this analysis is the compilation of the difficulties and causes of failure involved in solving problems raised during a didactic investigation of these subjects. This part shows the results obtained in relation to the pupils. They show their opinions on the difficulties they came across, their evaluations, relationships between these and other groups of students showing similar characteristics. Another paper will be dedicated to the teacher's opinions and a comparison between both groups.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Resolució de problemes de física i química ; Incomprensió d'enunciats de problemes ; Manca de treball ; Manca d'interès ; Manca de confiança ; Errades de càlcul ; Fallada de memòria
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 165-170, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21445


6 p, 258.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2007-12-19, última modificación el 2021-06-20



   Favorit i Compartir